Gå direkt till innehåll
Ny mappkomponent för databasgränssnitt.  B&R optimerar datahantering med mapp Technology.

Pressmeddelande -

Ny mappkomponent för databasgränssnitt. B&R optimerar datahantering med mapp Technology.

Data arkivering direkt från styrsystemet

Tillverkningsmaskiner genererar stora datamängder, som sedan måste visualiseras, arkiveras eller vidarebefordras till ovanstående system. Genom att ge mappfunktioner ett databasgränssnitt är det möjligt att skicka data direkt från styrsystemet till databaser där den kan bearbetas eller arkiveras. Ofta använda databasfunktioner som till exempel lagrade procedurer, tillåter att KPI generas efter behov, vilket skapar en bra översikt för att optimera tillverkningsprocesser.

Konsekvent utbyte av data

mapp Databas kan anslutas till vilken mapp-komponent som sparar eller läser data. Istället för att generera enskilda filer för larmlistor, processvärden och auditeringshändelser skickas alla data automatiskt via mapp Links till en databas där det enkelt kan hanteras.

Kategorier

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Den 6 juli 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

Mer information finns på https://www.br-automation.com/sv/

Relaterat innehåll

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB

Hyllie Allé 31