​Luca Galluzzi efterträder Peter Gucher som Chief Sales Officer

​Luca Galluzzi efterträder Peter Gucher som Chief Sales Officer

Den 1 augusti tar Luca Galluzzi (52) över som Chief Sales Officer och blir medlem i den verkställande ledningen för B&R. Han efterträder Peter Gucher som kommer att gå i en välförtjänt pension efter 34 år i företaget.

I sin nya roll kommer Galluzzi ansvara för B&R´s globala försäljningsaktiviteter och främja inträdet på nya marknader. Förutom positionen i den verkställande ledningen kommer han att behålla sitt nuvarande ansvar för södra Europa.

"Luca Galuzzi har gjort ett exceptionellt jobb i södra Europa och visat ett stort åtagande för att utöka vår verksamhet i regionen. Jag är väldigt glad att vårt verkställande team kommer att kunna dra nytta av hans kunskap och erfarenhet," säger B&R VD Hans Wimmer.

27 dotterbolag

Peter Gucher började sin karriär på B&R vid en tidpunkt då företaget fortfarande var under uppstart i Österrike med enbart 60 anställda. Under åren byggde han upp ett säljnätverk som nu består av 27 dotterbolag och mer än 180 kontor över hela världen.

"Denna globala närvaro och den närhet det ger oss till våra kunder är resultatet av Peter Guchers personliga engagemang," säger Wimmer. "Vi är skyldiga honom vår tacksamhet för hans hårda arbete och önskar honom all lycka, till hans välförtjänta pension."

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

Mer information finns på https://www.br-automation.com/sv/

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R Industrial Automation AB

Hyllie Allé 31