B&R Industrial Automation levererade en god stämning i ABB:s monter.

B&R presenterar adaptiva automationslösningar på Elmia 2024

Som en del i ABB Robotics stora monter bidrog B&R med stor framgång på Elmia Automationsmässan med kompletta lösningar för adaptiv automation. Tillsammans med Machine Vision, integrerade robotar och simulering samt en kompetent mjukvaruplattform, presenterades konceptet i montern med stort intresse från besökarna.

De viktigaste elementen för framtidens maskinplattform och adaptiv automation är; integrerade mekatroniska transportsystemen, Machine Vision och integrerade robotar. Tre teknikområden där B&R satsar och utvecklar resurser inom.

- Vi fick under mässan också stort intresse och uppmärksamhet för vårt koncept med att samverka med våra kunder i hela värdekedjan. Enkelt uttryckt kallar vi konceptet för Co-creation där vi är kreativa tillsammans, berättar Kalle Hansson, Marketing & Digital Sales Strategy Manager på B&R.

Vidare berättar Kalle att flera intressanta möten, för fortsatta samverkansprojekt och valideringstester, redan har bokats på B&R´s Co-creation Lab OrangePoint vilket är B&R’s och automationsbranschens mötesplats #1 i Sverige.

Trycket i montern var stundtals överväldigande, och intresset av B&R´s demomaskin och automationslösningar var fantastiskt stort! B&R ser på framtiden med stor tilltro och ökade behov av adaptiva lösningar på den svenska marknaden.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

Mer information finns på https://www.br-automation.com/sv/

Relaterat innehåll

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB

Hyllie Allé 31