Avancerad systemdiagnostik via webben

Avancerad systemdiagnostik via webben

Eftersom alla servicefunktioner som behövs för en maskin eller ett system redan har integrerats i System Diagnostics Manager, kan den startas från vilken PC som helst utan någon installation alls. Det enda kravet är en konventionell webbläsare. Utseendet på System Diagnostics Manager kan också individuellt anpassas för att matcha utseendet och känslan av maskinen eller systemleverantören som utnyttjar den.

Många olika diagnostisk alternativ

Förutom att snabbt kunna få tillgång aktuella värden från servoförstärkare - till exempel hastighet, position, nödstoppsstatus eller ingångsstatus - ger axelns fellista också information i tabellform om fel som fortfarande är aktiva liksom de som redan har kvitterats. SDM kan också användas för att enkelt komma åt och använda oscilloskop som är integrerade i servoförstärkarna.

Att kunna kontrollera aktuell status för in och utgångar på all hårdvara med en integrerad IO-visare innebär att maskin och systemdriftsättning är enklare än någonsin. Den tidsödande processen av in och utgångstester med hjälp av elektriska ledningar är nu ett minne blott. .

Systemdump gör support ännu enklare

I samband med service, kan alla uppgifter i System Diagnostics Manager laddas från styrsystemet och sparas i en fil med ett enkelt musklick. Detta gör det möjligt för svåra servicefall att analyseras offline genom av en andra nivå av supportteam. För maskintillverkare öppnar detta upp en helt ny dimension för att uppfylla krav på underhåll och service.

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB

Hyllie Allé 31