Automation Studio är ett av de mest använda ingenjörsverktygen i branschen

Automation Studio är ett av de mest använda ingenjörsverktygen i branschen

Analysen av undersökningen pekar på att hårdvara nu inte längre är det enda kriterieriet vid beslutsfattande och att utvecklingsmiljön från tillverkaren blir allt viktigare. Detta tyder på en betydande förändring för maskin och systemtillverkningsindustrin där fler och fler företag förlitar sig på integrerade utvecklingsmiljöer såsom Automation Studio för att hantera den ökande komplexiteten inom industriell automation.

Tillfrågade inom undersökningen listade faktorer som intuitiv programmering, program för kvalitetssäkring och möjlighet att återanvända existerande programvara med hög prioritet. 92 % var orubbliga om vikten av att återanvända befintlig programvara i ljuset av det faktum att företagen nu lägger en mycket stor del av deras kompetens i mjukvaran de utvecklar.

Effektiv och hållbar utveckling med Automation Studio 4

Med Automation Studio 4, erbjuder B&R ännu smartare utvecklingsmetoder för maskin och systemtillverkning i form av ett helt integrerat verktyg. Att arbeta samtidigt på olika uppgifter och att dela enskilda projekt i moduler ökar inte bara effektiviteten, det minskar också tid till marknaden. Att återanvända programvara i efterföljande maskingenerationer säkerställer också en maximal avkastning på investeringen.

Mer information om undersökningen finns på Computer & Automations hemsida www.computer-automation.de.

Kategorier

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB

Hyllie Allé 31