Framgångsrikt proptech-samarbete

Framgångsrikt proptech-samarbete

Proptec-bolagen Boxicon och Picler teamar ihop

På bara några få år har Picler vuxit till en av marknadens största på digitala informationstavlor. Boxicon har gjort samma resa inom postboxar och digitala postboxar.

Genom att samarbeta, både tekniskt, och i vår kontakt med projekten, kan Picler och Boxicon ge kunderna en komplett lösning för det digitala trapphuset.

Höganäs ligger naturskönt vid havet, några mil norr om Helsingborg. Kommunen har haft en stark befolkningstillväxt under flera decennier, och flera stora byggprojekt pågår idag. Ett av de större är SBBs projekt Sjöcrona, 80 moderna och klimatsmarta lägenheter. Fasaderna i trä smälter in i omgivningen.

SBB ställde högra tekniska och funktionella krav på projektet, och valde ut Picler och Boxicon för att leverera digitala postboxar, tidningshållare och informationstavlor.

"Utan vårt unika samarbete, och den goda relationen mellan bolagen, hade vi inte kunnat leverera mot de krav SBB hade. Vi visade att 1+1 är mer än 2". Säger Olle Årman, från Boxicon.