Bostadssajten Bovision och IT-företaget Findwise i unikt samarbete. I vår lanseras Sveriges modernaste och smartaste bostadssajt!

Det världsledande IT-konsultföretaget Findwise hjälper en av landets största och äldsta bostadssajter, www.Bovision.se, att lansera nästa generations bostadssajt.

”På nya Bovision blir det jättelätt att söka bostäder. Det blir ungefär som på Google - användaren skriver bara in vad den söker efter i ett sökfält, exempelvis <2 rok, i centrala Stockholm med bredband> och får då ett relevant och precist resultat”, säger Peter Rydås vd för Bovision.

På alla befintliga bostadssajter på marknaden måste användaren göra flera så kallade filtreringar innan man når sitt urval. Användaren måste göra olika val, kryssa i rutor, göra avgränsningar, innan en resultatlista presenteras.

Med Findwise teknologi kan Bovision på sikt göra nästan allt som står i objektbeskrivningen sökbart. Det kommer att spara tid för användare och bli mer användarvänligt än dagens befintliga bostadssajter.

Söktekniken som utvecklats av Findwise har funnits sedan 2005 och är väl beprövad. Det är väldigt spännande att vi nu, med Bovision, kan bredda tillämpningen av vår sökdrivna teknik, säger Magnus Edvardsson från Findwise.

Förbättringarna med www.bovision.se omfattar inte bara en ny funktionalitet, utan en ny och modern design. Bovision blir den första bostadssajten som moderniserar sökteknologin och gör den mer användarvänlig.

Nya Bovision kommer som tidigare att innehålla: Villor/Bostadsrätter till salu, Nyproduktion, Utlandsbostäder, Hyresbostäder och Gods&Gårdar. Varje område får en egen startsida. Det blir väldigt lätt för användaren att söka sin favoritbostad från vanliga basfakta.

Den nya sajten kommer att lanseras under våren 2015.

För frågor och kommentarer.

Bovision: Peter Rydås, VD, 070 513 61 56, peter.rydas@bovison.se

Findwise: Magnus Edvardsson, 0730 338 300, magnus.evardsson@findwise.com

Fakta:

Bovision startade som mäklarnas vän för mer än sexton år sedan. Det var så vi byggde vår framgång. Det är så vi ska fortsätta utmana våra kära konkurrenter. Vi arbetar hårt och ambitiöst att via enkla sökfunktioner göra det lätt för människor att hitta den bostad de går och drömmer om. Bovision har även under åren utvecklats till att bli en av de större svenska portalerna när det gäller utlandsbostäder. På Bovision finns även ett stort utbud av hyresrätter och nyproduktion.

Prisbelönta Findwise är ett världsledande konsultföretag inom sökdriven teknologi. Företaget grundades år 2005 av ett antal experter inom enterprise search och är nu omkring 90 anställda på kontor i Sverige, Danmark, Norge och Polen. Findwise hjälper sina kunder att skapa sökdrivna findability lösningar för intranät, webb, e-handel och applikationer. På Findwise jobbar plattformsoberoende experter med kunskap och erfarenhet av ledande teknologier inom Big Data och sök.