Paulina Ek och Sara Bergman framför bygget av Boulebar Tanto.

Från båtvarv till boulepark för nionde säsongen i rad

Nu har båtarna äntligen sjösatts och bygget av Boulebar Tanto startade i helgen. Mitt mellan badbryggor och grönskande koloniträdgårdar vecklar den franska bouleparken ut sig för nionde säsongen i rad med öppning redan på fredag 10 maj.

Boulebar Tanto har blivit en självklar pop-up under sommarmånaderna. Många gäster återkommer år efter år och samma gäller för flera i teamet som jobbar på plats.

— Jag gjorde min första sommar på Tanto för 8 år sedan. Sedan dess har vi hela tiden förbättrat och utvecklat uteserveringen och boulebanorna. Det är verkligen roligt att lära känna en plats in i minsta detalj och såklart alla härliga gäster som besöker oss varje år, Säger Paulina Ek, Boulebar Manager Liljeholmen och Tanto.

Sedan starten av Boulebar Tanto har det även skett en utveckling av hela strandpromenaden längs Årstaviken.

— I början var vi ganska ensamma här, men för varje år har det tillkommit fler aktörer. Det är verkligen jätteroligt att vi tillsammans gör stråket till en levande och trygg plats. Miljön här är unik på ett sätt, det är den perfekta mixen mellan citypuls och natur, säger Paulina Ek.

Teamet jobbar nu för fullt med förberedelserna med att bygga upp Boulebar Tanto och göra det riktigt fint. På fredag öppnar de för säsongen och Paulina Ek tillsammans med kollegan Sara Bergman är förväntansfulla inför sommaren.

— Allt som oftast är vi fullbokade på både boulebanor och bord. Så i år har vi fixat lite mer möjlighet för spontanspel. Det är många av stammisarna som efterfrågat det. Vi har även öppnat upp för att boka ett cocktailbord för den som bara vill säkra sin plats i solen, säger Sara Bergman som är platsansvarig på Boulebar Tanto i sommar.

Boulebar Tanto har öppet varje dag fram till början av september så det finns gott om tid att samla kollegorna för en sommarfest, utmana dejten på en boulematch eller bara ta ett glas rosé i solen.

Sara Berndtsson

Marketing Manager Boulebar group 0735-398985