Sommarkul med Poseidon

Sommarkul med Poseidon

Nu drar Poseidon i gång sina sommaraktiviteter för barn, ungdomar, familjer och seniorer. Bemannad parklek, idrottsplats och samlingslokal, cirkusskola, kajakpaddling, sommarvandringar och mycket annat står på schemat!

I dag den 13 juni invigs Sommar i Backa och den 17 juni drar våra sommarjobbare på Frölunda Torg igång med aktiviteter för barn och unga.

Under sommaren arrangerar Hjällbo parklek bland annat loppis, utflykter och vattenlek och i Biskopsgården blir det bland annat tivoli, fotbollsturnering och utebio som en del av områdets medborgarbudget.

Vissa sommaraktiviteter arrangerar vi själva, andra tillsammans med samarbetspartners eller genom att stötta på olika sätt.

För tredje året i rad kommer åtta sommarjobbare i gymnasieåldern att ordna lek, pyssel och idrott för barn och unga i Poseidons samlingslokal på Gånglåten vid Frölunda Torg.

- Det har varit välbesökt tidigare år och det märks att vi har en viktig roll att fylla för barn och ungdomar i området när skolan och fritids stänger. Alla barn ska kunna få roliga minnen och ett kul sommarlov som de kan berätta om när de kommer tillbaka i skolan. Dessutom tycker barnen att det är jättecoolt att få hänga med våra sommarjobbare, de blir viktiga förebilder, säger Linnea Brynell, utvecklingsledare distrikt Väster, Poseidon.

Poseidons sommaraktiviteter
I år har Poseidon sommaraktiviteter i Backa Röd, Biskopsgården, Hjällbo, Lövgärdet och kring Frölunda Torg.

Alla sommaraktiviteter hittar du här.

Här är en sammanfattning av några sommaraktiviteter:

Backa Röd: Sommar i Backa med bemannad idrottsplats hela sommaren.

Frölunda Torg: Sommarjobbare håller i aktiviteter för barn, ungdomar och seniorer, vi stöttar fotbollsläger och Summergames.

Biskopsgården: Tivoli, fotbollsturnering, utebio - några av vinnarna i Bästa Biskop Medborgarbudget.

Hjällbo: Bemannad parklek, cirkusskola och EM-final i fotboll på storskärm.

Lövgärdet: Prova-på kajak, sommarvandringar och Pop up Play.

Bostads AB Poseidon är ett av Göteborgs största bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 28 500 lägenheter i Göteborgs kommun och har närmare 60 000 hyresgäster. Det betyder att ungefär var tionde göteborgare bor hos Poseidon. Poseidon är helägt av Förvaltnings AB Framtiden, som är en del av Göteborgs Stad.