Bostadsbolaget bjuder på fika när Borås fyller 400 år

Bostadsbolaget bjuder på fika när Borås fyller 400 år

Den 29 juni fyller Borås 400 år och firas bland annat med Borås Picknickdag, ett evenemang som Borås TME hoppas ska locka alla boråsare. Nu avslöjar Bostäder i Borås att de deltar i firandet genom att bjuda sina hyresgäster på fika dagen till ära. 400 picknickkorgar ska delas ut till bolagets hyresgäster och det är först till kvarn som gäller.

- Vi tycker att en allmän picknickdag är en jättefin idé och vill gärna att våra hyresgäster deltar, säger Sophia Jonsson, kommunikationschef på Bostäder i Borås. Därför kommer vi att packa 400 picknickkorgar med godsaker, bland annat lokalproducerad äppelmust och kanelbullar. Korgarna ska sedan delas ut till de av våra hyresgäster som först anmält sig på vår webbsida.

Bostäder i Borås har sedan tidigare uppmärksammat 400-årsdagen med gatukonstmålade mattor på Hulta, en hyllning till Borås historia som textilstad och till den kulturella mångfald som finns i staden idag. Nu följer man alltså upp den presenten med en fika för sina hyresgäster.

- Vi kommer att dela ut korgarna på tisdag morgon på fyra olika adresser på Hulta, berättar Sophia Jonsson. På så sätt sprider vi ut deltagarna och minskar risken för trängsel vid hämtning. Vi vill såklart att så många som möjligt deltar i Picknickdagen, vare sig man får en korg eller ej, och firandet kan göras i hela Borås. För de som är nyfikna på gatukonsten på Hulta så kan man passa på att se den i samband med hämtningen av picknickkorg. Med 60 målade mattor så finns det gott om plats att slå sig ner och äta sin fika.

Sedan 1923 har vi sett det som vår uppgift att erbjuda ett rikt och varierat utbud av lägenheter i alla stadsdelar. Hos oss är livet mellan husen lika viktiga som livet i husen. Vi är samhällsbyggare som tillsammans strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Vi äger och förvaltar drygt 6 500 lägenheter och 300 kommersiella lokaler. Antalet anställda är 120 st och omsättningen uppgår till ungefär 500 mkr. AB Bostäder i Borås är en del av Borås Stad och har ett av Borås viktigaste uppdrag, här börjar hemma!