Bosch ingenjörer har lyckats få in en torktumlare i tvättmaskinen.

Bosch ingenjörer har lyckats få in en torktumlare i tvättmaskinen.

En tvättmaskin och torktumlare i en och samma maskin är i sig kanske ingen nyhet men det är först nu som hemmet kan få en tvättäkta kombinerad tvätt-tork som är kompetent nog att tvätta som en tvättmaskin ska göra och torka som en torktumlare ska: 100 % tvättmaskin, 100 % torktumlare och 100 % platsbesparande: Logixx 7/4 från Bosch.

Wash+Dry Logixx 7/4 från Bosch är en smart kombination av tvättmaskin och torktumlare vilket gör den så platsbesparande att även de med små badrum kan ha en egen ”tvättstuga” och slippa bekymra sig över krångliga bokningssystem, missade tider och arga lappar.

- Det här är vår helt unika teknologi, Air Condensation som ger den mest vattensnåla kombinerade tvätt-torken i sitt slag, säger Maria Ölander, Brand Manager på Bosch Home Appliances Norden. Hon fortsätter: - Vad många inte vet är att andra kombinerade tvätt-torkar faktiskt använder vatten till torkprocessen och eftersom Logixx 7/4 använder luft kan vattenbesparingen bli upp till hela 40 liter jämfört med många andra så kallade tvätt-torkar på marknaden.

Tvättar och torkar 4 kilo i ett och samma program

Med en enda knapptryckning kan man få hela 4 kilo smutstvätt ren och torr, färdig att läggas in i skåpen. Om användaren enbart vill tvätta ryms hela 7 kilo tvätt i maskinen. Det är betydligt mer än en omgång lakan för en dubbelsäng.

Självrengörande kondensor och kolborstfri motor

- Bosch kombinerade tvätt-tork har dessutom en självrengörande kondensor, något som både är bekvämt och spar energi i längden eftersom en kondensor full av ludd drar mer energi och minskar tumlarens effektivitet. Tack vare detta behåller den sin energiklass A år efter år, berättar Maria Ölander vidare.

Bosch Logixx 7/4 har en egenutvecklad kolborstfri motor; EcoSilence Drive, som både är tyst, energibesparande och har lång livslängd.

Många praktiska program och skonsam trumma

Logixx 7/4 har också en mängd praktiska program, såsom fläckborttagning för 6 olika fläcktyper, Sport, Allergi+, Ylle/Handtvätt och Super15 som är ett snabbprogram. Valet VarioPerfect gör att du kan välja mellan energi- eller tidsoptimering av program. Trumman är en VarioSoft trumma som är både skonsam och effektiv tack vare sin specialformade droppstruktur.

Dessutom finns det belysning inne i trumman så man inte missar sista sockan.

Tydlig LCD display och lättnavigerat programvred

Bosch ingenjörer har även tänkt till när det gäller designen och användar-vänligenheten. Maskinen har en stor LDC display, touch-controlknappar och lättnavigerat programvred.

Produkt: Wash+Dry Logixx 7/4

Artikelnummer: WVH 28540SN

Bildnr:  5156, 4977

Rek. cirkapris: 13790 kronor