Nu är Borga Plåt ISO 9001-certifierat!

Sen december 2021 är Skaraföretaget Borga Plåt certifierat enligt ISO 9001.

Att vara certifierade med ISO 9001 innebär att företaget, som tillverkar byggprodukter och bygger stålhallar, har etablerat ett systematiserat kvalitetsarbete med hög standard. Detta har validerats av ett oberoende certifieringsorgan, och i Borga Plåts fall är det statliga RISE (Research Institute of Sweden) som står för utfärdandet.

-Vår ISO-certifiering är driven av en genuin drivkraft att öka kvaliteten i allt vi gör. Vi startade vårt kvalitetsarbete långt innan vi bestämde oss för att certifiera oss. Certifieringen blev ett sätt skapa bra förutsättningar för beständighet, säger Borga Plåt VD Anders Paulsson.

ISO 9001-certifieringen innebär bland annat att företaget arbetar med väl införstådda processer, är noggranna med att förstå kundernas krav och önskemål, samt har ett systematiserat och ständigt pågående förbättringsarbete. Certifieringsrevisionen som genomfördes i november 2021 genomfördes helt utan avvikelser, vilket är närmast unikt.

Kvalitetsarbete är inte nytt för Borga Plåt.

Sedan 2020 är Borga Plåt också certifierat enligt EN 1090-1, vilket är ett system för att upprätthålla kvalitetskontroll i produktionen, vilket krävs då företaget tillverkar bärande konstruktionsdelar av stål. Kvalitetsarbetet går hand i hand med företagets kultur ”framåt, lösningsorienterade och hjälpsamma”, och med affärsmodellen som baseras på att ha kontroll på hela kedjan.

-Vi har mycket på plats vad gäller kvalitet och vi vet att kunderna uppskattar det vi gör. Borga står för kvalitativa produkter och bekymmersfria byggnationer, och i slutänden är det nöjda kunder som är målet med allt vi gör, avslutar Anders Paulsson.