Borga deltar i Mustaschkampen 2021

Under November månad deltar personalen på Borga Plåt i Mustaschkampen för att visa att man stöttar kampen mot prostatacancern, som är Sveriges vanligaste cancersjukdom.
– Mustaschkampen är ett otroligt viktigt initiativ och vi är stolta över att vara med och bidra till att sprida kännedom och kunskap om Mustaschkampen och prostatacancer ytterligare, säjer Borgas säljchef Tor Fjaestad som redan är igång med sin hårbeväxning.

VAD ÄR MUSTASCHKAMPEN?

Mustaschkampen är en kampanj som drivs av Prostatacancerförbundet och syftar till att bidra till forskning, utveckling och bättre vård samt att sprida kunskap om prostatacancer. Mustaschkampen använder glädje för att uppmärksamma prostatacancer och stötta de som drabbats och det är deltagarna i Mustaschkampen som faktiskt skapar Mustaschkampen.
Alla kan vara med och bidra. Mer information om Mustaschkampen går att hitta på mustaschkampen.se.

PERSONALAKTIVITET PÅ BORGA – MUSTASCHKAMPEN 2021

Alla anställda på Borga har möjlighet att delta och i slutet av november kommer en omröstning att ske bland kollegorna om den mest välväxta och snyggaste mustaschen.

INSAMLING I BORGA PLÅTS NAMN

Under tävlingsperioden anordnar vi även en insamling där pengarna ska gå till Mustaschkampen. Alla kan bidra med valfritt belopp som går till Prostatacancerförbundet genom att följa denna länk.
– Vi är glada över att Borga Plåt och våra kollegor är med och stöttar kampen mot prostatacancer och sponsrar, menar Tor Fjaestad och Ola Hektor, ekonomichef på Borga Plåt.

Borga Plåt har stöttat Mustaschkampen med 5.000 kr.

Läs mer om vår engagemang: https://borga.link/3nS7je4 och följ oss gärna på våra social medier Facebook Borga Sverige och LinkedIn

• mustaschkampen
  • skara