Espira Tillväxt Cup 2010 söker affärsidéer

Espira Tillväxt Cup 2010 söker affärsidéer

Syftet med ESPIRA Tillväxt Cup är att främja entreprenörskap och nyföretagande i Sjuhärad och Varberg. Vi vill skapa en plattform och möjlighet för entreprenörer, nya innovationer och kreativa människor att synas. Genom att öka flödet av idéer och entreprenörer vill vi öka tillväxten i regionen och få fler människor att starta företag.

Genom att delta med en affärsidé i ESPIRA Tillväxt Cup ges de tävlande möjlighet till handledning och inspiration för utvecklandet av sina idé. De tävlande erhåller även konkret feedback gällande sin affärsidé från vår tävlingsjury. Utöver detta är de med och tävlar om fina priser som samtliga syftar till utvecklandet av affärsidén.

Man tävlar med sin affärsidé i två etapper. I den första inlämningen räcker en kortare beskrivning av idén, medan det i andra inlämningen krävs en mer utförlig och strukturerad beskrivning. Mellan inlämningarna erbjuds de tävlande uppmuntran och peppning i form av inspirerande föredrag och workshops.

Tävlingsjuryn består av personer från företag och organisationer runtom i Sjuhärad och Varberg. Samtliga som deltar i juryarbetet har vana från att bedöma affärsprojekt på ett seriöst och betryggande sätt.

Samtliga bosatta i Sjuhärad och Varberg är varmt välkomna att tävla med sina affärsidéer i Espira Tillväxt Cup 2010. Det gäller då privatpersoner, nystartade företag yngre än 1 år samt etablerade företag med avknoppningsidéer. Är man inte skriven inom regionen, men är anställd alternativt inskriven vid Högskolan Borås eller Campus Varberg, så kan man ändå delta i tävlingen. Även anställda vid SP får vara med och tävla oavsett bostadsort.

Tävlingen är öppen för anmälningar.