ESPIRA Inkubator investerar i SODEO (YMC)

Klas Källqvist och Kristoffer Schroeder som finns på Espira Inkubator arbetar under projektnamnet YMC med ett säkrare och bättre sätt att distribuera musik på Internet för skivbolagen och ett smidigare, smartare och roligare sätt för musiklyssnaren att hitta och lyssna på sin favoritmusik från vilken plats som helst i världen.

De har nu beslutat sig för att starta ett bolag kring sin idé och inkubatorn har investerat bolaget som heter Sodeo.

- Investeringen känns väldigt positiv då det här är en unik affärsidé som vi bedömer har stor tillväxtpotential, säger Jannike Åhlgren, vVD Espira Inkubator. Nu är det Espira Inkubators uppgift att göra skillnad så att affärsidén utvecklas till ett framgångsrikt företag!

Sara Kallin

Presskontakt Kommunikation +46 704 30 18 12