Upzone når nya höjder i Ängelholm

Upzone når nya höjder i Ängelholm

Planeringen är i full gång och vi kan äntligen bekräfta att inkubatorföretaget Upzone ska öppna ännu en äventyrspark. Den nya parken kommer att byggas i Ängelholm och beräknas vara klar redan i maj med tre nya och utmanande hinderbanor.

Att valet föll just på Ängelholm har flera orsaker, berättar Tamara Christmann, ägare av Upzone.
– Parken kommer att byggas i hembygdsparken som är Skånes tredje största turistattraktion. Dit kommer 300 000 besökare varje år för att ta del av de aktiviteter som erbjuds där. Bland annat har de en djurgård, en populär lekpark, teater och museum. Därför finns det redan många potentiella besökare på plats. Ängelholm ligger dessutom bra till på kartan, och med närheten till Halmstad och Helsingborg hoppas vi kunna locka besökare även därifrån. Och så finns det ju en fin skog i Ängelholm, avslutar hon.

Konceptet för den nya parken kommer att vara detsamma som för äventyrsparken i Borås, men då det redan finns många bra aktiviteter för yngre barn i hembygdsparken vill Tamara satsa på en lite äldre målgrupp. Därför kommer åldersgränsen i Ängelholm att vara åtta år istället för sex år som är åldersgränsen i Borås.

Öppningen av parken sker som sagt i maj och just nu pågår förberedelserna för fullt.
– Det är mycket på gång. Förutom att planera uppbyggnaden av parken håller vi också på att skapa en ny webbplats, ta fram marknadsföringsmaterial och rekrytera personal, berättar Tamara Christmann. När det är klart är alla hjärtligt välkomna till Ängelholm för att testa hinderbanorna i vår nya park.

Kontaktuppgifter:
Tamara Christmann, Grundare och ägare av Upzone