PressCise pitchar sin affärsidé på Medtech & Biomaterials 2014

PressCise pitchar sin affärsidé på Medtech & Biomaterials 2014

Foto: Torbjörn Lundh och Josefin Damm kommer till Medtech & Biomaterials 2014 för att berätta om idén bakom PressCise.

På tisdag nästa vecka, den 4 mars, kommer PressCise att delta och pitcha sin idé under eventet Medtech & Biomaterials 2014 – Future Technologies for clinical Solutions, som arrangeras av Kemivärlden Biotech och MedTech Magazine. Dagen kommer att fokusera på den senaste forskningen och utvecklingen inom medicinteknikområdet, gällande till exempel biokompatibla material, sårläkning, och nanomedicin med mera.

Evenemanget hålls i Wallenbergssalen på Medicinaregatan 20A i Göteborg och är gratis. Anmälan sker senast den tredje mars via webbplatsen, där du också hittar mer information om programmet för dagen.

Välkomna!

PressCise är ett av våra inkubatorbolag och låg tidigare under GraftCraft AB, men blev nyligen ett eget aktiebolag med Josefin Damm som VD. PressCise har utvecklat ett elastiskt kompressionsbandage med ett visuellt indikationssystem för effektiv och tillförlitlig applicering och underhåll av en fördefinierad kompression. Läs mer om företaget och bandaget på presscise.com