Peter Johansson är ny ordförande för Enrad

Peter Johansson är ny ordförande för Enrad

Peter Johansson har sedan mitten av 90-talet varit verksam inom marknad, försäljning och affärsutveckling i elektronik- och tillverkningsindustrin, dels som anställd och dels genom eget bolag. Idag är Peter bl.a engagerad i Aluwave AB där han ansvarar för bolagets försäljning samt sitter med som ledamot i bolagets styrelse. Nu är han även ny ordförande för inkubatorbolaget Enrad.

”Det känns väldigt roligt att nu vara en del av Enrad. Det är ett riktigt spännande bolag som befinner sig i ett tidigt och intressant skede. Jag tror att min erfarenhet av att bygga upp tillverkande bolag samt min kompetens i kommersialiseringsfasen kommer att vara till stor nytta för Enrad som nu skall ta stora steg i sin utveckling”, säger Peter Johansson.

Han berättar också att han ser ljust på Enrads framtid.
”Just nu pågår ett teknikskifte i branschen och det har tillkommit många nya regler att förhålla sig till. Därför tror jag att Enrad, som tidigt satsat på miljövänlig kylteknik, har en stor fördel jämfört med konkurrenterna på marknaden. Företaget har dessutom en bra ägarstruktur och nyligen rekryterat flera personer med hög kompetens, både i verksamheten och i styrelsen, vilket gör företaget riktigt kraftfullt.”

Kontaktuppgifter:

Peter Johansson, Ordförande, Enrad