Modeink-medlemmar uppmärksammas i populär tv-serie

Modeink-medlemmar uppmärksammas i populär tv-serie

Ni har väl inte missat den populära tv-serien ”Welcome to Sweden” som går på TV4 just nu? I serien får vi följa Bruce som flyttat från New York till Stockholm för att starta ett nytt liv med sin svenska flickvän Emma. Men det intressanta för oss är egentligen inte seriens handling, utan vilka kläder skådespelerskan Josephine Bornebusch har haft på sig. Hittills har nämligen två av Modeinks medlemmar fått sina kläder uppvisade i serien. I det senaste avsnittet kunde vi se en av Anna Ekres färgsprakande klänningar, och i tidigare avsnitt har vi fått se Josephine Bornebusch bära flera plagg från vår tidigare medlem MARiKRiNA.

"Det känns helt fantastiskt att få se sin design i TV och dessutom på den vackra och begåvade Josephine Bornebusch. Lite overkligt nästan, på samma gång. Och extra kul var det att Gene Simmons från Kiss var med i ett klipp tillsammans med ett plagg. Är otroligt glad och tacksam för möjligheten.", säger Marie Kristina Carlsson som driver MARiKRiNA.

Det är tydligt att någon i produktionen har riktigt god smak, och vi ska med spänning följa resterande avsnitt.

Kontaktuppgifter:

Marie Kristina Carlsson, MARiKRiNA