Carlund Horse Equipment ställde ut på Gothenburg Horse Show

Carlund Horse Equipment ställde ut på Gothenburg Horse Show

I helgen avslutades årets upplaga av Gothenburg Horse Show, ett årligt evenemang för alla hästälskare. Carlund Horse Equipment var på plats för tredje året i rad, men för första gången med en egen monter på evenemangets mässa.

I montern visade Carlund Horse Equipment bland annat upp sina industriavfuktare, torkskåp och hängare för hästtäcken.
– De flesta av våra produkter är stora investeringar för kunderna, så det är bra för dem att få se dem i verkligheten och kunna känna på kvalitén här på mässan, innan de gör sitt köpbeslut, säger Elisabeth Carlund, ägare av Carlund Horse Equipment.
– Det gav oss också tillfälle att presentera våra fördelaktiga betalningslösningar där man kan leasa ett torkskåp till en låg kostnad. Om man till exempel är 16 st i stallet som delar på det så kostar det inte mer än några tuggummipaket i månaden per person.

Med sig på mässan hade de även en produkt som var lite mer lämplig för direktförsäljning, nämligen en säkerhetskniv som heter S-Cut och är ny på marknaden, en produkt som varje stall borde ha i sin hästtransport, tycker Elisabeth Carlund.

– Kniven används i vanliga av ambulanser och akutintag för att skära upp skinnställ vid MC-olyckor t.ex., men vi är återförsäljare av den till hästbranschen. Fördelen med kniven är att man kan använda den för att skära loss en häst som har fastnat, och kanske kastar sig i panik, utan att riskera att skada den.

Att ställa ut på Gothenburg Horse Show är en stor kostnad för ett ungt företag som Carlund Horse Equipment är, och vad det ger i relation till vad det kostar är ett vågspel, men Elisabeth Carlund är ändå mycket nöjd med dagarna på mässan.
– Det är så roligt att träffa alla hästmänniskor, det ger så mycket energi. Trots att jag stod där 12 timmar per dag, fyra dagar i rad, så var jag inte ens trött. Och produkterna fick god respons, en besökare sa att "det här är det bästa som uppfunnits sen skivat bröd"!

Carlund Horse Equipment är ett av våra inkubatorföretag och verkar för att erbjuda innovativa och ergonomiska lösningar för hästbranschen som ger mer tid för hästen.

Kontaktuppgifter:
Elisabeth Carlund, ägare, Carlund Horse Equipment