Foto: Säker Stil

Välkända modeduon Säker Stil kommer till Borås och Textile Fashion Center

Torsdagen den 20 februari kommer Emilia de Poret och Ebba Kleberg von Sydow, som tillsammans bildar Säker Stil, att hålla en inspirationskväll på temat hållbarhet och framtidens mode. Deltagarna kommer under kvällen även att få se modeutställningen Gianni Versace Retrospective som just nu visas på Textilmuseet där curator Eva Blomqvist bjuder på en unik inblick i Versaces fantastiska färg och mönstervärld.

- Vi är enormt laddade inför att komma till Borås, ett givet centrum för textil, design och kunnande inom mode. Att besöka Gianni Versace Retrospective blir en höjdpunk för oss som älskar modern modehistoria, och vi ser lika mycket fram emot att möta stilsäkra poddlyssnare i Borås, säger Emilia de Poret.

Eventet hålls i Textile Fashion Center som sammanför forskning, utbildning, entreprenörskap, innovation och kultur för inspiration och utveckling av framtidens textil – och modebransch.

- Det finns mycket spännande som händer i Borås inom mode och design och det vill vi såklart gärna visa upp. Dessutom får man genom utställningen möjlighet att blicka tillbaka på era med en lyxkonsumtion som aldrig kommer tillbaka, för framtiden behöver se annorlunda ut. Kvällen kommer därför att bjuda på det bästa av två världar," säger Emily Larsson på Borås TME, vilka är en av arrangörerna.

Kontakt:
Emily Larsson, Borås TME, 076 - 880 52 91
Frida Stålhandske, Textile Fashion Center, 070 - 440 11 91

Fakta:
Journalisten Ebba Kleberg von Sydow har bevakat livsstil och mode för Expressen, Veckorevyn, Sveriges Radio och SVT. Trendexperten Emilia de Poret bevakar mode för bland annat TV4 och ELLE. Tillsammans guidar de via Säker Stil till hur man bygger upp en klassiskt elegant stil som är lätt att trivas i och fungerar i.