The metallic, monochromatic work of DALeast will decorate No Limit Borås

The metallic, monochromatic work of DALeast will decorate No Limit Borås

Hailing from Wuhan, central China’s most populous city, Daleast depicts the tense relationship between contrasting worlds - the natural and artificial, the organic and the synthetic. His aesthetic strives to bring these seemingly irreconcilable binaries into coalescence. Although his trademark style - his metallic, monochromatic, sculptural figures - can now be experienced all over the world, his practice remains strongly influenced by Eastern philosophy, by the spirit and energy imbued in the natural world.

- DALeast´s got a very characteristic style building his pieces of a kind of wire frame, often monochromatic or with very few colours. His art often has strong connections to the surroundings of the wall and usually portrays something from the animal kingdom. Though his fastidious use of colours the pieces he creates are very detailed, beautiful and fascinating to the spectator, says curator Shai Dahan with a smile.

- The pieces of DALeast has a very spectacular manner that I think will attract many spectators. It´s like separate lines building up an enormous depth with a kind of three dimensional sense, that you just want to touch like as if you could feel the pieces and reach through the wall with your hand, says project manager Stina Hallhagen.

Active in the burgeoning Chinese graffiti scene since 2004, Daleast was a founding member of the Wuhan-based artist project group Chirp, one of the earliest groups in China to merge public art and graffiti. He studied sculpture at the Institute of Fine Arts in his hometown, but quit the year before completing his degree after disagreeing with the school’s teaching methods. Moving to Beijing in 2009, Daleast began to focus more on what he sees as a public art rather than strictly graffiti practice, starting at this point to also produce fine art work for a more gallery based context. DALeast currently lives and work in Cape Town, South Africa.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously – stay tuned for further artists and more information.

More information about DALeast:
daleast.com
facebook.com/dal.east
instagram.com/daleast
twitter.com/daleast

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

DALeasts metalliska och monokroma verk kommer pryda No Limit Borås

Han kommer ursprungligen från Wuhan, centrala Kinas mest folkrika stad. Daleast visar upp den spända relationen som finns mellan olika världar – det naturliga och det artificiella, det organiska och det syntetiska. Hans estetiska sinne strävar efter att föra dessa till synes oförenliga binärer samman. Vi kan se hans egen stil - hans metalliska, enfärgade skulpturala figurer – över hela världen även om hans skapande är starkt influerat av den österländska filosofin, genom andan och energin som genomsyras av den naturliga världen.

- DALeast har en väldigt karaktäristisk stil där han bygger sina verk på en slags trådmodell, ofta i svartvitt eller med väldigt få färger. Hans verk har ofta starka kopplingar till väggens omgivande miljö och porträtterar vanligtvis objekt från djurriket. Trots hans sparsmakade användning av färg skapar han otroligt detaljerade, vackra och fascinerande verk för åskådaren, säger curator Shai Dahan.

- Verken som DALeast skapar har ett väldigt spektakulärt manér som jag tror kommer fascinera manga besökare. Det är som att enkla, separata linjer bygger ett enormt djup med en tredimensionell känsla. Man vill sträcka ut handen, känna på verket för att förvissa sig om att det verkligen är platt och att man inte kan nå genom verket, säger projektledare Stina Hallhagen.

Daleast har varit aktiv i den spirande kinesiska gatukonstscenen sedan 2004. Han är en av grundarna till den Wuhan-baserade konstnärsgruppen Chirp, en av de tidigaste grupperna i Kina som arbetar för att sammanföra gatukonst med den övriga offentliga konsten. Han har studerat skulpturkonst på Institute of Fine Arts i sin hemstad men hoppade av året innan examen för att han ogillade sättet man undervisade på. Daleast flyttade till Beijing 2009 och började där fokusera mer på det som han ser som offentlig konst istället för strikt graffiti. Han började även att då att producera konstverk mer lämpade för gallerisammanhang. DALeast bor och arbetar för närvarande i Kapstaden i Sydafrika.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om DALeast:
daleast.com
facebook.com/dal.east
instagram.com/daleast
twitter.com/daleast

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59