​The illusionistic art by Cinta Vidal to No Limit Street Art

​The illusionistic art by Cinta Vidal to No Limit Street Art

Cinta Vidal Agulló is a Spanish born artist who have studied at the Escola Massana in Barcelona. At the age of 16 she started working as an apprentice in Taller de Escenografia Castells Planas in St. Agnès de Malanyanes where she learnt from Josep and Jordi Castells to love scenography and the backdrop trade.

Cinta is deeply in to experimenting when it comes to illustration. She has worked as a freelancer for various clients but has gradually been heading to the world of painting and her own work.

- Cintas paintings are really masterpieces in details. It´s like Penrose stairs gone mad and the illusion get´s more obtrusive the more you trying to sort it out. Her art in Borås is going to appeal to people of all ages, that´s for sure, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- Her art is amazing, precise and illusionistic at the same time. The environments and small houses are like a three-dimensional Rubiks cube, you wan´t to grab it from the wall or the canvas to be able to turn and tweak it around. I really look forward to see her piece in Borås, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continuously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about Cinta Vidal
cintavidal.com
facebook.com/cintapintavidal
instagram.com/cinta_vidal
twitter.com/cintavidal

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Cinta Vidals illusioner till No Limit Street Art

Cinta Vidal Agulló är född i Spanien och har studerat vid Escola Massana i Barcelona. Vid 16 års ålder började hon som lärling hos scenografimakarna Josep och Jordi Castells vid Taller de Escenografia Castells Planas i St. Agnès de Malanyanes.

Cinta har fokuserat på att experimentera med olika former av illustration. Hon har arbetat som frilans åt en lång rad uppdragsgivare men har hela tiden rört sig mot målningens värld och att skapa egna verk.

- Cintas målningar är verkligen detaljerade mästerverk. De är som en Penrosetrappa x 3 och illusionen blir mer och mer påtaglig desto mer du försöker reda ut den. Hennes verk i Borås kommer att tilltala människor i alla åldrar, det är jag säker på säger Shai Dahan, kurator för No Limit Street Art.

- Hennes konst är makalös, precis och illusionistisk på samma gång. Miljöerna och de små husen är som tredimensionella Rubikskuber, man vill plocka loss dem från duken eller väggen och vända och vrida på dem. Jag ser verkligen fram emot att se hennes verk i Borås, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Cinta Vidal
cintavidal.com
facebook.com/cintapintavidal
instagram.com/cinta_vidal