TelmoMiel brings bright, happy, figurative art to No Limit Street Art

TelmoMiel brings bright, happy, figurative art to No Limit Street Art

TelmoMiel is an artist duo from the Netherlands consisting of Telmo Pieper och Miel Krutzmann. Since they first met at the art academy in 2006, they´ve worked seemlessly together developing their love for art with realistic style.

Interpretation is an ongoing study in their process and final results. Their more recent body of work contains playfulness in abstraction of reality, attempting to make the viewer have a different perspective on the subjetcs used.

- TelmoMiel is really a dynamic duo, it may sound like a cliché, but it´s really amazing to see how their different layers interact with one another to form one piece. They are highly talented artists in general and their large scale murals are really mind blowing. Really happy to have them here for No Limit 2017, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- I´m glad to have TelmoMiel for several reasons. First of all because of their beautiful and colorful art of course. I love how they master the shadings and how they are able to switch between realism and surrealism in different parts of their pieces, still keeping it together as a whole. Besides that we´ve technically never had Dutch artists in before (as the London Police, living in Amsterdam, are born in the UK) and a wide cultural background of artists adds a width to the festival, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continuously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about TelmoMiel
telmomiel.com
telmomiel.tumblr.com
facebook.com/TelmoMiel
instagram.com/telmomiel

More information about No Limit:
nolimitboras.com
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

TelmoMiel tar färgsprakande, glad och föreställande konst till No Limit Street Art
TelmoMiel är en konstnärsduo från Nederländerna bestående av Telmo Pieper och Miel Krutzmann. Sedan de träffades första gången på konstakademien 2006, har de arbetat sömlöst tillsammans för att utveckla sin kärlek till konst i realistiskt manér.

Tolkning är en pågående studie i såväl deras process som slutresultat. De senaste verken innehåller lekfullhet och abstraktion i ett försök att hos betraktaren skapa ett annat perspektiv på ämnena som deras konst avhandlar.

- TelmoMiel är verkligen en dynamisk duo, det kanske låter klyschigt men det är verkligen fantastiskt att se hur deras olika lager interagerar med varandra i ett gemensamt verk. De är synnerligen talangfulla konstnärer och deras stora muralmålningar är häpnadsväckande. Jag är riktigt glad att de kommer till No Limit 2017, säger Shai Dahan, kurator för No Limit Street Art.

- Det finns flera skäl till att jag är glad över att TelmoMiel kommer. Först och främst för deras vackra och färgstarka konst så klart. Jag älskar hur de bemästrar skuggningar och hur de växlar mellan realism och surrealism, i olika delar av samma verk, men ändå lyckas hålla ihop helheten. Vid sidan av det har vi egentligen aldrig haft holländska konstnärer (London Police från tidigare år, bor visserligen i Amsterdam, men kommer ursprungligen från Storbritannien) och en ökad spridning på härkomst skapar bredd i festivalen, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om TelmoMiel
telmomiel.com
telmomiel.tumblr.com
facebook.com/TelmoMiel