Svenska tennislandslaget till Borås för spel i Fed Cup 8-9 februari 2014, Boråshallen Sverige vs Polen

Det svenska laget har efter flera års framgångsrikt spel etablerat sig bland de 16 bästa landslagen i världen. Senaste matchen i Boråshallen 2012 vann svenskorna mot Storbritannien. Nu väntas tufft motstånd mot Polen.

- Vårt svenska team med Sofia Arvidsson, Johanna Larsson, Rebecca Peterson med flera behöver allt stöd de kan få i Boråshallen. Det blir en svår men inte omöjlig uppgift att slå Polen, trots att de har sin stora stjärna, världsfyran Agnieszka Radwanska, i laget. Tennis på den här nivån är en upplevelse man inte skall missa, menar Henrik Odervall på Svenska Tennisförbundet.

Det är Svenska Tennisförbundet som står som arrangör av evenemanget i samarbete med Borås tre tennisklubbar Dalsjöfors TK, Sandareds TK och Elfsborg Tennis (fd ETK, KFUM o ÖSTK). Som samarbetsparters står Fritids- och folkhälsoförvaltningen samt BoråsBorås AB. Fed Cup hade i år 97 deltagarländer vilket gör turneringen till världens största årligen återkommande nationstävling för lag.

- Det är naturligtvis positivt att kunna hälsa Svenska Tennisförbundet och damlandslaget varmt välkomna tillbaka till Borås för spel i Boråshallen. Vi kan se tillbaka på en segersvit för svensk tennis i just Boråshallen med vinst både för herrarna i Davis Cup 2011 och damerna i Fed Cup 2012. Att dessutom kunna erbjuda besökare och boråsare tennis i världsklass känns riktigt roligt, menar Tommy Jingfors, förvaltningschef Fritid- och folkhälsoförvaltningen Borås Stad.

Genom ett framgångsrikt samarbete mellan arrangörer, sponsorer och partners har man haft möjligheten att erbjuda ett lågt biljettpris på totalt 50 kr per person och dag. Nu hoppas arrangörerna på mycket publik och en riktig tennisfest i Borås.

Fed Cup tider Boråshallen:
Lördag 8 februari 2014 start kl 14.00 två singelmatcher
Söndag 9 februari 2014 start kl 11.00 två singelmatcher och en dubbelmatch

Biljettpriser:
50 kr per person/dag

Biljetter säljs på tennis.se alternativt på Borås Turistbyrå, Sven Eriksonsplatsen 3 Borås.
Ev. överblivna biljetter finns att köpa i entrén på Boråshallen matchdagar.
Biljettsläpp sker fredag den 29 november 2014.

För mer information kontakta gärna:
Henrik Odervall, Svenska Tennisförbundet, 0706-09 02 72
Bengt Sjögren, Elfsborg Tennis, 0703-226016
Tommy Jingfors, Fritid- och folkhälsoförvaltningen Borås Stad, 0734-153376
Frida Arvidsson, BoråsBorås AB, 0734-153660

Svenska Tennisförbundet, Dalsjöfors TK, Sandareds TK och Elfsborg Tennis, Fritids- och folkhälsoförvaltningen Borås Stad och BoråsBorås AB