Stjärnskott på scen när SM-finaler i amerikansk fotboll spelas i Borås 6 juli

Stjärnskott på scen när SM-finaler i amerikansk fotboll spelas i Borås 6 juli

En riktig amerikansk fotbollsfest utlovas när SM-finaler för både damer och herrar spelas på Borås Arena lördagen den 6 juli.

- Det blir ett heldagsevenemang för hela familjen med både action på och utanför planen, säger Anders Lindström på Borås Rhinos som är arrangör. Vi är mycket glada över att få arrangera årets SM-finaler och lovar att det blir en folkfest i sann amerikansk anda.

Liksom i USA läggs det krut på halvtidsshowen och i år står stjärnskottet Imenella på scen. Efter en lång karriär som en av Sveriges bästa dansare och grundare till danskollektivet Unruly har hon nu brutit ny mark som hiphop-artist. I februari tog hon hem priset för Årets Nykomling på Grammisgalan och nyligen släpptes singeln ”Trophy” tillsammans med Madi Banja. Övriga artister på scen är bl.a. Marie och Ulrik Arthurén.

Under dagen bjuds det även aktiviteter både på och runt arenan, bl.a. en uppvisningsmatch av Borås Rhinos U11/U13-spelare och lekland för barnen. Mat och dryck har såväl lokal prägel som stort fokus på hållbarhet, vilket är i enlighet med Borås Stads riktlinjer och därmed även präglade SM-veckan i Borås 2017.

Läs mer om evenemanget på www.smfinalen.se

Biljetter säljs på www.easyticketing.se

För mer information: