Sommartorsdagarna® i Borås utvecklas i år till Sommartorsdagarna Weekend

Sommartorsdagarna® ställer inte in, utan om

Mantrat för Borås under hela pandemin har varit: Vi ställer inte in, vi ställer om och utvecklar! Sommartorsdagarna® är inget undantag. Ni förlänger vi konceptet över varje helg, där torsdagen, enligt tradition, kommer innehålla artist klockan 21:00 med tillhörande förband.

- Konserterna kommer att spelas in i förväg i Borås sedan kommer vi släppa en streamad konsert varje torsdag under juli månad. Spelningen släpps via bt.se och flera restauranger och caféer i stan kommer att visa spelningen" säger Caroline Wallin, på Borås City.

Förutom streamade konserter med förband och huvudartister under torsdagarna kommer det ske andra saker i stan under torsdag, fredag och lördag i juli. Bland annat kommer Stora Torget göras om till ett Food Truck-område med härlig inramning i form av grönska, belysning och utökade sittplatser. Lediga lokaler kommer att få ett nytt liv med av spännande popup-koncept och butikerna i stan kommer förstärka upplevelsen med härliga erbjudanden varje weekend

- Att Borås har ett citybolag som under hela pandemin visat på kreativa lösningar och handlingskraft och nu ser till att Sommartorsdagarna även i år kan genomföras, är både fantastiskt och viktigt för staden, säger Helena Alcenius, VD på Borås TME AB.

Sabina Ddumba inleder den första Sommartorsdagarna den 2 juni. De övriga fyra artisterna släpps under första dagarna i juni.

sommartorsdagarna.se

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/borasco

instagram.com/boraspunktcom/