SM i hundkapp lockar Sveriges snabbaste hundar till Borås i juli

SM i hundkapp lockar Sveriges snabbaste hundar till Borås i juli

Den 11-18 juli går SM i hundkapplöpning på Borås Greyhound Park och lockar upp emot 200 deltagande ekipage från hela Sverige. Det är Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningssällskap 7HS som står som värd och arrangör för SM-tävlingarna.

- Det känns fantastiskt att återigen få ett stort mästerskap till Borås. Vi har väldigt gott renommé i hundkappsvärlden både som stad, som arrangör och för den fina anläggningen vi kan erbjuda på Borås Greyhound Park. Sedan 2011, då vi arrangerade SM senast, har vi i princip abonnerat på stortävlingar och arrangerat EM två gånger samt European Derby nu senast 2014, säger Uwe Mirsch, SM-general och ordförande i Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningssällskap 7HS.

- Vi ser fram emot att återigen få hälsa gäster till ett stort hundkapplöpningsevenemang välkomna till staden..Vi hoppas kunna erbjuda dem en skön sommarvecka i Borås och att gästerna under de tävlingsfria dagarna hinner uppleva Borås så mycket som möjligt. Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningsällskap är en mycket kompetent arrangör, vilket antalet stora evenemang som läggs på anläggningen visar, säger Patrik Wermelin, projektledare BoråsBorås.

Tävlingarna arrangeras på Borås Greyhound Park, utmed riksväg 41. Samtliga tävlingsdagar finns servering med mat och fika. Samtliga race är öppna för spel på plats. Fri entré och parkering.

- Uwe Mirsch, SM-general och ordförande i Sjuhäradsbygdens Hundkapplöpningssällskap, 0705-38 90 55
- Patrik Wermelin, projektledare BoråsBorås, 0704-15 38 64