Premiär för guidade textilvandringar

Premiär för guidade textilvandringar

I veckan startar säsongen för guidade vandringar av Borås. Nytt för i år är att en av de fyra i veckan, har textilt tema. Guidade vandringar är ett viktigt sätt att visa både Borås och stadens goda värdskap.

-Tills Textilmuseet öppnar igen, håller vi liv i vårt textila arv och framtid genom att flytta ut ämnet i det offentliga rummet, säger Helena Alcenius, VD på BoråsBorås

Under den ca 1,5 timme långa vandringen, berättar guiden om Borås textila historia, vad den har betytt för vår stad och hur textil och handel har utvecklat Borås, men också hur den skall fortsätta utveckla staden.

Textilvandringar torsdagar kl 18 - start Turistbyrån
Stadsvandringar: fredagar kl. 11 - start Turistbyrån
Skulpturvandring tisdagar kl. 18 och lördagar kl. 14 - start Kulturhuset

Mellan 18 maj och 31 augusti (ej midsommarafton, midsommardagen)