Polish muralist Robert Proch attending No Limit Street Art Borås 2015

Polish muralist Robert Proch attending No Limit Street Art Borås 2015

Polish muralist, painter and animator, Robert Proch is the second artist in our presentation of the line up for No Limit Street Art Borås 2015. Robert, born 1986 in Bydgoszcz Poland, currently lives and works in Poznan, Poland.

- I´m so happy to have Robert in our line up, he´s got a sense for details you seldom see in large scale murals. The way of building a motif, often in a very abstract way, with quite faded colours is a rare technique mastered by few. I really love his work, it´s really interesting and the more you look at the pieces, the more inspiring details you find, says curator Shai Dahan.

- Robert has a manner of describing his work as portraying pretty boring everyday subjects, I disagree. I think he makes very inspiring mural art that really gets to me and makes me think. The colours of his pieces is calm and beautiful and will put a lovely touch to any wall in Borås, says project manager Stina Hallhagen.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously from now on – stay tuned for further artists and more information.

More information about Robert:

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Polske muralmålaren Robert Proch kommer till No Limit Street Art Borås 2015

Den polske muralisten, målaren och animatören, Robert Proch, är den andra konstnären i vår presentation av konstnärer för No Limit 2015. Robert är född 1986 i Bydgoszcz Polen, men bor och arbetar numera i Poznan I Polen.

- Jag är väldigt glad över att ha Robert med bland våra konstnärer i år. Han har en speciell känsla för detaljer som man sällan ser på stora muralmålningar. Hans sätt att skapa ett motiv, ofta på ett väldigt abstrakt sätt, bygger på en teknik som få behärskar. Jag tycker verkligen mycket om hans verk, de är väldigt intressanta och ju mer du tittar på dem, desto fler inspirerande detaljer hittar man, säger curator Shai Dahan.

- Robert har ett sätt att beskriva sina verk som avbilder av ganska tråkiga vardagshändelser, jag håller absolut inte med. Jag tycker att hans muralmålningar är väldigt inspirerande, de talar verkligen till mig och sätter igång en massa tankar. Färgerna är lugna och vackra och hans verk kommer verkligen pryda vilken vägg som helst i Borås, säger projektledare Stina Hallhagen.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande från och med nu. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Robert:

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59