Pichi&Avo brings greek gods from Valencia to No Limit Borås

Pichi&Avo brings greek gods from Valencia to No Limit Borås

From Valencia- Spain, Pichi&Avo are one, fleeing from the self-centeredness of graffiti, united to create a single piece of work, two similar visions of the world are the result of their work, which is constantly evolving and taking them all around the world, like UK, Norway, Greece, Portugal, EEUU... Stroke, signatures, collage… explosions of colors that invade the subconscious, precipitated by the personal rant of their artistic ideology and an aesthetic widely argued in the texts of Walter Benjamin.

- Pichi&Avo´s got a mixed style that they are unique with and really masters to perfection. The symbiosis of traditional greek imaging art combined with graffiti lettering, smashed with explosions of colours creates pieces that leaves no one untouched. During No Limit I wish I could be a little cherub in their mural watching the spectators astonished glances, says curator Shai Dahan with a smile.

- I don´t remember my first words when Shai showed me the pieces of Pichi&Avo as a suggestion for the 2015 festival. But! I do remember the next thing, picture googleing like crazy. They´ve done everything from canvases, traditional murals to stacked containers. After seeing their earlier work I think many look forward to see what they could accomplish in Borås, says project manager Stina Hallhagen.

Pichi&Avo recite a conceptually urban poetry, born from the artistic formalism of the street, using any artistic inventiveness that can be applied, transferring fragments of a wall to the canvas and vice versa in a personal version, viewers can expect a heady concoction of ancient and modern that remixes classics from art's illustrious history and rewrites the rulebook in the process.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously – stay tuned for further artists and more information.

More information about Pichi&Avo:
pichiavo.com
twitter.com/pichiavo
instagram.com/pichiavo
youtube.com/user/pichiavograffiti
flickr.com/pichiavo

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Grekiska gudar från Valencia när Pichi&Avo kommer till No Limit Borås

Från Valencia i Spanien, kommer Pichi&Avo som har gått från att på egen hand utöva gatukonst, förenats för att istället skapa sina verk tillsammans. Två likartade visioner av världen blir resultatet av deras gemensamma arbete, ett arbete som ständigt utvecklas och tar dem runt i världen, till länder som t ex Storbritannien, Norge, Grekland, Portugal och USA. Målningar, signaturer och kollage, explosioner av färger som angriper det undermedvetna och som störtar ner genom deras personliga rant av konstnärlig ideologi och som har blivit estetisk brett diskuterad i texterna av Walter Benjamin.

- Pichi&Avo har ett skönt mixat manér som de är unika med och verkligen behärskar till fulländning. Symbiosen mellan traditionellt avbildande greekiska konsten kombinerad med graffiti och explosioner av färg lämnar verkligen ingen oberörd. Under No Limit önskar jag att jag kunde vara en liten kerub i deras målning och se besökarna häpna över verket, säger curator Shai Dahan med ett leende.

- Jag kommer inte ihåg mina första ord när Shai visade Pichi&Avos verk som ett av förslagen till konstnärer för 2015. Däremot minns jag vad jag gjorde sedan, bildgooglade som en galning. De har gjort alltifrån tavlor, traditionella muralmålningar till staplade containrar. Efter att ha sett deras tidigare verk tror jag många ser fram emot och är nyfikna på vad de kan skapa i Borås, säger projektledare Stina Hallhagen.

Pichi&Avo visar upp konceptuell konst i stadsmiljö som fötts av gatans konstnärliga regelverk och de använder sig av all konstnärlig uppfinningsrikedom som finns att tillgå. Fragment av en vägg överförs till duk och vice versa på ett personligt sätt. Åskådarna kan förvänta sig ett berusande hopkok av gammalt och modernt och som blandar klassiker från berömd konsthistoria. I sin process skapar de ständigt nya regler för vad som gäller.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Pichi&Avo:
pichiavo.com
twitter.com/pichiavo
instagram.com/pichiavo
youtube.com/user/pichiavograffiti
flickr.com/pichiavo

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59