OLEK - ready for No Limit Street Art Borås 2015

OLEK - ready for No Limit Street Art Borås 2015

OLEK’s art explores sexuality, feminist ideals and the evolution of communication through colors, conceptual exploration and meticulous detail. OLEK consistently pushes the boundaries between fashion, art, crafts and public art, fluidly combining the sculptural and the fanciful.

With the old fashioned technique of crocheting, she has taken the ephemeral medium of yarn to express everyday occurrences, inspirations and hopes to create a metaphor for the complexity and interconnectedness of our body and psychological processes.

- We´re very happy to include such a talent as OLEK in our line up for the festival for 2015. Her work really stands out and differs from the traditional street art paintings and murals. OLEK will really give a colorful burst to Borås and the festival, says curator Shai Dahan.

- We have a strong line up of artists this year. OLEK is really top notch in the street art world and I´m looking forward to seeing her in Borås. I´m sure her work will be a really appreciated element during the festival. It feels really good to finally be able to roll out our artist list as I know many has been curious for a long long time, says project manager Stina Hallhagen.

OLEK’s bursts of bright colors often mask political and cultural critique woven into the fibers of her installations, mirroring her respect for artists and writers. She highlights that which already exists in the current time and environment. As an active supporter of women’s rights, sexual equality, and freedom of expression, OLEK has used the broad appeal of her work to display her solidarity with those stifled by oppressive laws worldwide. Her transformation of public spaces and objects reflects cultural evolution, mirroring the public response, from those watching and from those within the art.

OLEK, born Agata Oleksiak in 1978 in Poland. OLEK currently lives and works in Brooklyn, New York.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously from now on – stay tuned for further artists and more information.

More information about OLEK:
oleknyc.com
instagram.com/oleknyc
twitter.com/oleknyc

More information about No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

OLEK – klar för No Limit Street Art Borås 2015

OLEKS konst utforskar sexualiteten, feministiska ideal och utvecklingen av kommunikation genom färger, begreppsprospektering och minutiösa detaljer. OLEK tänjer konsekvent på gränserna mellan mode, konst, hantverk och offentlig konst, genom att smidigt kombinera det skulpturala och fantasifulla.

Med den mångåriga modetekniken virkning, använder hon det temporära mediet av garn för att uttrycka vardagliga händelser, inspirera och hoppas att på så sätt skapa en metafor för komplexiteten och sammankopplingen av vår kropp och psykologiska processer.

- Vi är väldigt glada att kunna presentera en sådan talang som OLEK för festivalen 2015. Hennes konst står verkligen ut och skiljer sig från traditionella gatukonst- och muralmålningar. OLEK kommer att skapa ett färgsprakande tillskott till den offentliga miljön i Borås och festivalen, säger Shai Dahan.

- Vi har väldigt namnkunniga och duktiga konstnärer det här året. OLEK är verkligen en av de klarast lysande stjärnorna på Street Art-himlen och jag ser fram emot att få hälsa henne välkommen till Borås. Jag är helt säker på att hennes verk kommer att vara ett synnerligen uppskattat inslag under festivalen. Många har varit väldigt nyfikna på årets konstnärer, därför känns det riktigt bra att äntligen kunna presentera dem, säger projektledare Stina Hallhagen.

OLEKS inslag av ljusa färger innehåller ofta politisk och kulturell kritik. Hennes installationer av invävda fibrer, speglar hennes respekt för konstnärer och författare. Hon lyfter fram det som redan finns i den aktuella tiden och miljön. Som aktiv förespråkare för kvinnors rättigheter, jämställdhet mellan könen, och yttrandefrihet, använder OLEK sitt arbete för att uppmana och visa sin solidaritet med dem och för att tala om vad som kvävs när det gäller förtryckande lagar världen över. Hennes förvandling av offentliga platser och objekt återspeglar kulturell evolution och får respons från betraktare och av konstvetare.

OLEK, född Agata Oleksiak 1978 i Polen, bor och arbetar numera i Brooklyn, New York.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande från och med nu. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om OLEK:

oleknyc.com
instagram.com/oleknyc
twitter.com/oleknyc

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59