Öppet hus på Borås Kongress

Öppet hus på Borås Kongress

Sedan länge har staden varit plats för möten och handel. Att mötas i Borås är därför naturligt. Från världens alla hörn har folk kommit till Borås för att mötas och gör så fortfarande.

Under 2017 genomfördes 255 internationella och 333 nationella kongresser i Sverige som samlade totalt omkring 180 000 deltagare (enligt ICCA, International Congress & Convention Association). Med en fullskalig och modern mötesanläggning öppnar sig delar av denna marknad för Borås på ett helt nytt sätt.

Nu öppnar Borås nya mötesanläggning och alla är inbjudna att vara med och upptäcka stadens nybyggda kongresshus. Den 20 november inleder vi dagen klockan 12.00 med bandklippning vid huvudentrén och därefter välkomnas till öppet hus tisdag-onsdag.

– Det är mycket roligt att se hur denna vackra byggnad nu omvandlats till en modern, tillgänglig och fullskalig plats för möten, där boråsare och tillresta gäster kan dela kunskap och upplevelser, säger kommunstyrelsens ordförande Ulf Olsson (S).

– Borås Kongress har alla möjligheter att berika Borås på ett utmärkt sätt. Nu måste vi också ta ett gemensamt ansvar för att huset fylls med spännande möten, säger kommunalrådet Annette Carlson (M).

Under båda dagarna, 20-21 november, hålls presentationer om byggnaden och verksamheten. Besökare har också möjlighet att ställa frågor och på egen hand utforska lokalerna.

Öppet hus
Tisdag 20 november kl 12.00-21.00
Presentationstider: 12.30, 14.30, 16.30 och 18.30.

Onsdag 21 november kl 08.30-15.00
Presentationstider: 10.00, 12.00 och 14.00.

Ann Lilja Lundin, Borås TME, 0734-32 75 07
Ulf Olsson, Kommunstyrelsens ordförande, 033-35 70 21