Nu öppnar anmälan för den 39:e Linnémarschen

Nu öppnar anmälan för den 39:e Linnémarschen

En dryg månad efter 2014 års marsch öppnar vi nu upp anmälan för den 39:e upplagan av Linnémarschen 2015 och fram till årsskiftet är det 2014 års deltagaravgifter som gäller.

När arrangörerna Hestra IF och IK Ymer summerar 2014 års evenemang kan man se tillbaka på ett mycket lyckat evenemang med fantastiskt väder. Vitsorden och omdömena i utvärderingen är nästan uteslutande väldigt positiva.

- Det är naturligtvis väldigt roligt och ett starkt kvitto på att vi gör ett bra arrangemang. Linnémarschen är Sveriges största vandringsevenemang, men vi vill gärna växa ytterligare och inför 2015 växlar vi upp samarbetet med de övriga nordiska IML-marscherna för gemensam marknadsföring gentemot utländska marschdeltagare, säger Stefan Aroneng, Hestra IF.

- Vi ser en stor potential i att på sikt dra fler och fler internationella gäster till Linnémarschen och Borås. Genom en gemensam satsning tillsammans med våra nordiska grannar kan vi nå ut till de utländska vandrarna på ett bättre sätt. Tillsammans kan vi också visa upp våra nordiska marscher, och den för många exotiska naturen i norden, på flera andra marschevenemang ute i världen, säger Marita Curran, projektledare på BoråsBorås.

Linnémarschen 2015 blir den 39:e i ordningen och går av stapeln helgen den 25-26 april. Som vanligt med start och målgång på Borås Arena.

- Vi öppnar upp anmälan idag och sätter igång planeringen direkt. 2015 blir ett speciellt år för Hestra och Ymer som samtidigt är delaktiga i att arrangera O-ringen i Borås så det kommer vara full fart i arrangörsorganisationen minst sagt. Dessutom börjar det ju så smått närma sig ett 40-års jubileum för Linnémarschen, som inträffar 2016, fortsätter Aroneng.

Stefan Aroneng, Hestra IF, 033-24 33 47
Marita Curran, projektledare BoråsBorås, 033-35 70 97