No Limit Street Art extends the outdoor gallery with and indoor pop-up art exhibition

Featuring artists from both 2014 and 2015 festival No Limit Street Art through The Scarlett Gallery will be able to host a gallery exhibition with original artworks in Borås during the festival.

The pop-up art exhibition will be held at Torggatan 21 (in a temporarily vacant shop premises) and will be ran and curated by Anthony Hill of The Scarlett Gallery.

- We´re very happy to be able to exhibit original artworks from so many of the participating artists from 2014 and 2015. I´m sure it adds a great value to the festival, either one is just curiously interested or seriously considering buying good art, says No Limit curator Shai Dahan.

- More and more good things are added to the festival. We wanted to do a gallery exhibition the first year, but the time was too short. Together with all other activites during the festival, this will enhance the experience to the audience of No Limit and offers even more to see, says project manager Stina Hallhagen.

Featured artists:
Laurence Vallières (2015)
Inti (2015)
Logan Hicks (2015)
DALeast (2015)
Joe Iurato (2015)
Dulk (2015)
David Zinn (2015)
Pichi&Avo (2015)
Curiot (2015)
Ollio (2014)
Issac Cordal (2014)
Peeta (2014)
Ekta (2014)
The London Police (2014)
Nira Dahan (2014)
Simple (2014)
Appear37/Adam Algotsson (2014)
Shai Dahan (2014)

Address: Torggatan 21 (Stora Torget/Main square)

Opening hours:
Thursday September 3rd: 11am to 6 pm
Friday, September 4th: 11 am to 8 pm, Opening reception 6 pm to 8 pm
Saturday: September 5th 11 am to 6 pm
Sunday: September 6th 11am to 6 pm

For info and enquiries about art availability, please contact Anthony Hill.

No Limit 2015 will offer everything from large scale murals, small wooden figurines and stencil art to chalk paint. The festival of 2014 got a lot of media coverage both in national and international online and printed media. No Limit Street Art Borås is now also part of Google Cultural Institute.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

No Limit Street art is arranged as a cooperation between BoråsBorås TME AB and the culture department, the municipality of Borås. The festival is partly funded by Västra Götalandsregionen.

More information about No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras
twitter.com/nolimitboras
instagram.com/nolimitboras

- Stina Hallhagen, project manager, +46 734-15 36 59
- Shai Dahan, curator, +46 72-174 85 85

- Press images for editorial use (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) will be published constantly from now on. If not on spot and have special requests for press material, please contact Anders Kihl, +46 734-15 32 04

No Limit utökar utomhusgalleriet med galleriutställning inomhus
Genom The Scarlett Gallery kan No Limit nu presentera en galleriutställning med originalkonst av medverkande konstnärer både från 2014 och 2015 i Borås under årets festival.

Det tillfälliga galleriet kommer att inrymmas i en ledig butikslokal på Torggatan 21, vid Stora torget och drivas av Anthony Hill från The Scarlett Gallery.

- Vi är glada att kunna erbjuda en galleriutställning, med originalkonst från så många medverkande konstnärer både från 2014 och 2015. Jag är övertygad om att det ger ett stort mervärde, oavsett om man bara är nyfiket intresserad eller genuint överväger att köpa god konst, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare.

- Fler och bra kringarrangemang förmerar festivalen. Vi hade en önskan om en tillfällig galleriutställning redan förra året, men då var tiden för kort. Ihop med övriga kringarrangemang utökar galleriutställningen upplevelsen för No Limits publik och erbjuder mer att se för besökaren, säger projektledare Stina Hallhagen.

Medverkande konstnärer:
Laurence Vallières (2015)
Inti (2015)
Logan Hicks (2015)
DALeast (2015)
Joe Iurato (2015)
Dulk (2015)
David Zinn (2015)
Pichi&Avo (2015)
Curiot (2015)
Ollio (2014)
Issac Cordal (2014)
Peeta (2014)
Ekta (2014)
The London Police (2014)
Nira Dahan (2014)
Simple (2014)
Appear37/Adam Algotsson (2014)
Shai Dahan (2014)

Address: Torggatan 21 (Stora Torget/Main square)

Mer information och frågor om tillgängliga verk, kontakta Anthony Hill.

Öppettider:
Torsdag 3 september 11.00-18.00, Fredag 4 september 11.00-20.00 (vernissage 18.00-20.00), Lördag 5 september 11.00-18.00, Söndag 6 september 11.00-18.00.

No Limit 2015 kommer erbjuda alltifrån storskaliga muralmålningar, små träfigurer och stencilkonst till konst skapad med kritor. Festivalen 2014 fick stort mediagenomslag både i nationell och internationell media såväl digitalt som i tryckt form. No Limit är numera också med på Google Cultural Institute.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

No Limit Street art arrangeras i samarbete mellan BoråsBorås TME AB och Kulturförvaltningen, Borås Stad. Festivalen är delvis finansierad av Västra Götalandsregionen.

Mer information No Limit:
nolimitboras.com
facebook.com/nolimitboras
twitter.com/nolimitboras
instagram.com/nolimitboras

- Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59
- Shai Dahan, konstnärlig ledare, 072-174 85 85

- Pressbilder för användning i redaktionella sammanhang (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) kommer att publiceras löpande. Har du särskilda önskemål om pressmaterial, kontakta Anders Kihl, 0734-15 32 04