No Limit Street Art Borås 3rd edition

No Limit Street Art Borås 3rd edition

In 2014 and 2015 No Limit Street Art attracted great attention globally with international media representation. Now it´s time again and 3rd to 10th of September 2017 the city of Borås will once again get new pieces of art in the public space.

Extended dates
Earlier the festival has been held for four days, Thursday to Sunday. This year it will be doubled, eight days, Sunday to Sunday. The artists are arriving from all over the world and more days offers greater flexibility.

- With more days we want to extende the festival and the experience. Somehow there will be a soft start and this way the artists can start their creative process different days without any of our visitors missing anything. From earlier years we´ve learnt that many of our visitors are here to follow the complete process, from a blank wall to a finished piece of art. The festival will escalate during the week, with more and more events connected to street art, and the last days there will be full action everywhere, says Stina Hallhagen, project manager No Limit Street Art.

Once again Shai Dahan will curate the festival
Street artist Shai Dahan moved to Borås 2010. In 2012 his solo exhibition at Borås Musuem of Modern Art along with his participation i Borås International Sculpture Biennial where he painted one of Borås first murals. Shai also contributed in the project United Buddy Bears - the minis during the christmas period the same year. No Limit is originally an initiative by Shai who also have curated the festivals since the beginning. So will be the case even this year.

- I´m really happy to be able to do this again. No Limit is like my third baby and the street art culture and the city of Borås has kind of grown together in recent years. It still amazes me to see pictures from the murals and well known places in Borås represented in street art and contemporary art magazines from around the globe. Everytime I do get a smile in my face and think we really changed something about the city, fundamentally, says Shai.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we did it again, once again we´re looking forward to welcome you to Borås, Sweden 3rd-10th of September 2017.

More information about No Limit:
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

nolimitboras.com

No Limit Street Art Borås är tillbaka 2017
2014 och 2015 rönte No Limit Street Art stor uppmärksamhet världen över, med representation i många internationella medier. Nu är festivalen tillbaka och 3-10 september 2017 fylls Borås återigen med nya verk i den offentliga miljön.

Datumen utökas
Vid tidigare tillfällen har festivalen pågått under fyra dagar, torsdag-söndag. Nu utökas festivalen till det dubbla, åtta dagar, söndag till söndag. Konstnärerna kommer från hela världen och fler dagar erbjuder större flexibilitet.

- Vi vill med det längre datumspannet utöka festivalen och upplevelsen. Det blir något av en mjukstart i början. På det här sättet kan konstnärerna börja sin skapandeprocess olika dagar utan att den inbitne besökaren missar något. Vi har märkt från tidigare festivaler att många är på plats för att följa hela processen från en blank vägg till färdigt verk. Under veckan eskalerar festivalen med spännande kringarrangemang och aktiviteter kopplade till street art, och de sista dagarna blir det full aktivitet överallt, säger Stina Hallhagen, projektledare No Limit Street Art.

Än en gång kuraterar Shai Dahan festivalen
Street art-konstnären Shai Dahan flyttade till Borås 2010. 2012 uppmärksammades Dahan för en separatutställning på Borås Konstmuseum samt medverkan i Borås Internationella Skulpturbiennal där Dahan skapade en av Borås första muralmålningar. Dahan deltog också i projektet United Buddy Bears - the minis, julen 2012. No Limit är i grunden ett initiativ av Dahan som också kuraterat festivalen sedan starten, vilket även är fallet 2017.

- Det känns fantastiskt att få chansen att göra det igen. No Limit är som mitt tredje barn och street art-kulturen och staden Borås har vuxit tillsammans de senaste åren. Jag blir fortfarande fascinerad över att se bilder från målningarna och välkända platser i Borås i internationella magasin för gatu- och samtidskonst. Varje gång får jag ett leende på läpparna och tänker att vi verkligen förändrat något med Borås, från grunden, säger Shai.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gjorde vi det igen och nu ser vi fram emot att välkomna dig till Borås 3-10 september 2017.

Mer information om No Limit:
Stina Hallhagen, projektledare, 0734-32 75 05
Shai Dahan, konstnärlig ledare, 072-174 85 85