Next Textile Borås, 25 September 2014

Next Textile Borås, 25 September 2014

NextTextile är tillbaka. Det blir årets händelse inom textil och innovation. Next Textile Borås är en affärskonferens om hur man blir ett innovativt kommersiellt framgångsrikt företag, en mötesplats där nätverkande och inspiration är i fokus.

”Efterfrågan och betalningsviljan att köpa ännu mer av samma saker väntas avta dramatiskt. Fokus på innovation och differentiering har nog aldrig varit viktigare än nu.

Att bli innovativ med kommersiell framgång är inte gjort i en handvändning, men att delta på NEXT TEXTILE i Borås den 25 september är en bra kickstart!"

Martin Kössler, VD, Helping You Grow International Business AB

Vid NEXT TEXTILE Borås 2014 medverkar bl a Haysun Hahn, globalt beundrad trendguru från FastForward Trending i USA, känd för att ha utsatts för mordhot när hon ändrade färgerna på matchtröjorna för New York Yankees och Bayern München. Haysun har bl.a. ansvarat för färgsättning av produkter från Nike, Adidas, Samsung, BMW, Stella McCartney, Donna Karan med flera. Andra talare är Annica Steiber, som innehar en PhD, är rådgivare samt föreläsare med inblick i Googles företagskultur, Pamela Ravasio, CSR & Sustainability Manager at European Outdoor Group, Lillian Olsen, VD på Halogen i Norge, Vincent Aydin från Innosabi samt Torbjörn Lundh från PressCise.

Next Textile äger rum i Borås den 25 september 2014 på Textile Fashion Center, och är en satsning från Marketplace Borås för att skapa en mötesplats där branscher kan utbyta erfarenheter och diskutera trender, nya affärsmöjligheter och samarbeten. Samarbetspartner är bl.a. Högskolan i Borås och Smart Textiles.

Presskontakt: Martin Kössler, HuginBiz, Tel 0705-907720

Projektansvarig: Rachael Blaxland, HuginBiz, 070-1427222

Välkomna till Next Textile Borås 2014!