Louise Hoffsten, Sommartorsdagarna® 2016 – 4 augusti

Louise Hoffsten, Sommartorsdagarna® 2016 – 4 augusti

Hon vet vilket som är hennes instrument. Rösten. Som är en gudagåva. En naturtillgång. Inget som går att köpa på tv-shop eller Blocket. Finns endast i ett exemplar. Lyssna noga. Sommartorsdagarna® presenterar Louise Hoffsten.

Sommartorsdagarnas innehåll:
18.00 Barnunderhållning – program släpps 23 maj
19.00 Förband – program släpps 4 maj
20.00 Svensktoppen nästa – Sveriges Radio P4 Sjuhärad
21.00 Huvudartist: Louise Hoffsten
21.00 Dansband: Framed i Stadsparken
22.00 Torsdagsallén på Hemgården – musik av unga för unga - band släpps senare i vår
24.00 Huvudartist på Grands Nattklubb

Arrangör
Det är staden och näringslivet som gemensam bjuder på Sommartorsdagarna® i Borås. Sommartorsdagarna® startades 1989 och har sedan dess arrangerats av centrumbolaget Borås City. Sedan 2010 är det kommunala destinationsbolaget BoråsBorås TME AB medfinansiärer.

Lisa Statham, cityledare/ansvarig arrangör, Borås City, 0706-49 88 02
Helena Alcenius, vd BoråsBorås, 0705-41 54 44

Mer om huvudartisten - Sommartorsdagarna® 4 augusti 2016
Louise Hoffsten
En av landets mest folkkära artister Louise Hoffsten behöver knappast någon vidare presentation.

I höstas släppte hon det efterlängtade nya albumet ”L”, en tillbakablick till hennes influenser och musikaliska uppväxt.

Första singeln "My Dignity” som släpptes på Louises 50 års dag är ett tydligt inlägg i debatten kring tiggeri och migrantfrågan. Evigt unga Louise Hoffsten har fyllt 50 år den 6 september 2015 och firade sig själv med att ge sig ett nytt album i födelsedagspresent. Albumet "L" är producerat av Stefan Örn som även producerade och var medkompositör till Louises finalbidrag i Melodifestivalen ”Only The Dead Fish Follow The Stream”. Bland övriga samarbetspartners märks Peter Kvint, Sharon Vaughn och Leif Larson. Albumet "L" är en tillbakablick till Louises influenser och musikaliska uppväxt, och hela albumet är organiskt liveinspelat i Art:Ery Studios (fd Decibel). Första singeln "My Dignity" ett inlägg i debatten kring tiggeri och migrantfrågan släpptes på Louises födelsedag 6 september och är skriven av Louise och Peter Kvint.

Mer om dansbandet - Sommartorsdagarna® 4 augusti 2016
Framed
Ett band som älskar när det svänger! Målet är att det skall vara dansant och att ingen skall sitta still. Framed spelar 100% live och använder inget förinspelat material.