Photo: Francisco Nuñez Alfaro

Large scale figurative art by Christina Angelina to No Limit

Christina Angelina a k a Starfighter, is a Los Angeles based visual artist, photographer and gallerist. She´s internationally renowned for her public art and large-scale figurative murals.

She was one of the featured artists in Google Art Project´s Street-Art Collection and in 2015 Huffington Post cited the collaboration with Fin DAC in Sao Paolo as one of the ”Most influential Acts of Street-Art around the world”.

Growing up in the Venice neighborhood of Los Angeles, California, Angelina was surrounded by performers on the boardwalk, caricaturist creating sketches and muralists painting on walls in alleyways. Inspired by the creativity of the communitiy, she began painting when she was a teenager, selling prints to friends and local art collectors. Angelina received a Bacherlor´s of Fine Arts in Art from UCLA in addition to studying animation at NYU´s Tisch School of the Arts and Photography at the Art Center College of Design. After graduating college, Angelina worked in a variety of media including drawing, painting and graphic design before homing in on the Street-Art and adopting the public persona ”Starfighter”.

- Christina Angelina is like a rocket on the Street-Art heaven. She has done pretty much everything in art forms from commercial installations to giant commission pieces, to burning man and collaborations with a lot of other really great street artists. I love her natural figurative murals and really look forward to see her paint in Borås, says Shai Dahan, curator of No Limit Street Art.

- I also find her work and the range of her artistry really impressive. Even though her works usually consists of very few colors, she succeeds in creating an incredibly wide spectrum with a photorealistic look to it. I think her piece in Borås will be amazing, says Stina Hallhagen, project manager.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning the public space into an outdoor gallery. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014, 2015 we did it again and now the festival have become a biennial event. A warm welcome to Borås, Sweden 3-10th of September 2017.

Artists line up will be revealed continuously from now on - stay tuned for further artists and more information.

More information about Christina Angelina
instagram.com/starfightera
twitter.com/starfightera
facebook.com/Christina-Angelina-183335571768922

More information about No Limit:
nolimitboras.com
Stina Hallhagen, project manager, 0734-32 75 05
Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

Storskalig figurativ konst av Christina Angelina under No Limit
Christina Angelina, även kallad Starfighter, är en Los Angeles-baserad konstnär, fotograf och gallerist. Hon är internationellt känd för sina storaskaliga muralmålningar i det offentliga rummet.

Hon var en av de utvalda konstnärerna i Google Art Projects street art-kollektion och 2015 utnämnde Huffington Post hennes samarbetsverk ihop med Fin DAC, i Sao Paolo, till en av de ”Mest inflytelserika gärningarna inom gatukonsten i världen”.

Under sin uppväxt i Venice, Los Angeles var Angelina omgiven av artister på trottoarerna, karikatyrmålare som skapade skisser och muralister som målade i gränderna. Inspirerad av den samhälleliga kreativiteten började hon måla som tonåring och sålde verken till vänner och lokala konstsamlare. Angelina erhöll en Bachelor i bildkonst vid UCLA och har studerat animation vid ”Art Center College of Design”. Efter collegetiden arbetade Angelina med en bred variation inom konsten. Ritande, målande, grafisk design m m innan hon slutligen landade i street arten och tog sitt alias ”Starfighter”.

- Christina Angelina är som en raket på street art-himlen. Hon har gjort det mesta man kan tänka sig i form av olika konstuttryck från kommersiella installationer och gigantiska beställningsmålningar till medverkan i Burning Man och samarbetsverk med flera av världens absolut främsta street art-konstnärer. Jag beundrar hennes föreställande muralmålningar och ser verkligen fram emot att se henne måla i Borås, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare för No Limit Street Art.

- Jag kan bara hålla med, bredden på hennes konstnärliga gärning är verkligen imponerande. Trots att hennes verk vanligtvis består av väldigt få färger, lyckas hon skapa ett otroligt stort spektra med en fotorealistisk känsla. Jag tror att hennes målning i Borås kommer bli fantastisk, säger Stina Hallhagen, projektledare.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om Christina Angelina
instagram.com/starfightera
twitter.com/starfightera
facebook.com/Christina-Angelina-183335571768922