Kulstötningsfinal på Stora Torget i Borås

Kulstötningsfinal på Stora Torget i Borås

Friidrotts-SM kommer att starta med kulfinal torsdagen den 29 augusti kl 15.00 på Stora Torget i Borås. Både damer och herrar kommer att tävla under kvällen. Publiken kommer att kunna följa tävlingen från den mobila läktaren på torget.

Publik och besökare kommer under dagen få prova på att stöta kula. Förutom kulstötningsfinal kommer det även att finnas en catwalk för sportmode under kvällen.

– Vi hoppas att boråsarna kommer till Stora Torget och hejar fram våra svenska kulstötare. Jag ser framemot en spännande kväll och en folkfest, säger Roland Oscarsson, tävlingsansvarig.

Under kvällen kommer också Friidrotts-SM:s maskot - Leo Lejon, som till vardags bor i Borås Djurpark, ha gömt biljetter till helgens tävlingar. De personer som hittar biljetterna först vinner fribiljetter och därmed inträde till helgens alla tävlingar på Ryavallen.

– Vi ser framemot en fantastisk friidrottskväll mitt i centrala Borås och förhoppningsvis många besökare och nyfikna boråsare, säger Kristine Josephsson SM-general.

Arenaområdet på nyrenoverade Ryavallen som utöver tävlingarna också erbjuder ett barnaktivitetsområdet öppnar fredagen den 30 augusti och stänger den 1 september, när tävlingen är avslutad. Entrébiljetten gäller från den 30 augusti till 1 september.

Biljetter till SM i Friidrott i Borås säljs på ticnet.se och på Borås Turistbyrå, 033-35 70 90, Sven Ericsonsplatsen 3, Borås.

Kristine Josephsson, SM-general, 0735-29 63 56
Roland Oscarsson, tävlingsansvarig