Kalle Zackari Wahlström testar idrotter under SM-veckan i Borås

Kalle Zackari Wahlström testar idrotter under SM-veckan i Borås

Med ett förlutet inom reklambyråvärlden och som träningsbloggare klev Kalle på allvar in i TV-världen 2014 med programmet Svett & Etikett där han i flera säsonger utmanade sig själv i olika träningsformer. Uppföljaren blev Träna med Kalle och under 2016 blev han gympaläraren med hela svenska folket.

Nu kommer Kalle till Borås och testar idrotter under SM-veckan. Det är ett digert schema, under fredag 30 juni till söndag 2 juli, och innefattar alltifrån skatebord till simhopp, kanotpolo och kvinnlig artistisk gymnastik.

Följ honom live på plats i Borås på nedanstående dagar och tider eller via @svenskaspel (för dig över 18 år) på Instagram. Observera att tiderna är ungefärliga och att vi reserverar oss för eventuella förändringar och väderpåverkan.

Fredag 30/6
10.30 Kalle testar skateboard (Citybanan, Sven Ericsonsgatan)
12.30 Kalle testar dragkamp (Borås simarena)
13.30 Kalle testar simning (Borås simarena)

Lördag 1/7
09.30 Kalle testar hema (Sandwalls Plats)
11.00 Kalle i Svenska Spels hinderbana (Stadsparken)
13.15 Kalle testar kvinnlig artistisk gymnastik (Sjuhäradshallen)
15.00 Kalle testar street basket (Stadsparken)
17.00 Kalle testar rullstolstennis (Ålgårdsplan)

Söndag 2/7
11.00 Kalle i Svenska Spels hinderbana (Stadsparken)
12.30 Kalle testar Rollerderby (Borås ishall)
15.30 Kalle testar simhopp (Borås simarena)

- Thomas Lindfors, Sportivity, 0733-85 00 30

Allt som händer under SM-veckan 30 juni - 7 juli hittar du på smveckan.se samt i SM-veckans app.

Det här är SM-veckan
SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet (RF) i samarbete med berörda specialidrottsförbund (SF) och värdstaden. Sveriges Television (SVT) är sändande bolag.

Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid genomföra svenska mästerskap i olika idrotter i en och samma stad. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är också att öka intresset för svensk idrott och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status.