Jubileumsdagar i hela Borås

Jubileumsdagar i hela Borås

De kommande helgerna samlar jubileumsfirandet av Borås 400 år en rad aktiviteter runt om i Borås. Det blir jubileumsdagar i Fristad, Dalsjöfors, Sandared och Viskafors med omnejd. Till varje helg bjuds det dessutom in till invigning av en muralmålning på respektive ort.

– Den här perioden tycker jag att boråsare verkligen ska passa på att uppleva hela Borås. Vi är en stad som är känd för den offentliga konsten, men det är kanske mest förknippat med Borås centrum. Borås är större än så, det kan vi manifestera med de konstverk som nu växer fram, säger Fredrik Beckman, konstnärlig ledare för Borås 400 år.

Jubileumsdagar i hela Borås avslutas dessutom med mer konst. Den 17 september är det Galleri Galej, då alla gallerier har extra lördagsöppet och utställningar.

Ta del av respektive orts aktivitetsprogram här

Upplev Fristad 20-22 augusti

Upplev Dalsjöfors 26-29 augusti

Upplev Sandared med omnejd 4-5 september

Upplev Viskafors 9-10 september

Fredrik Beckman, 0707-13 59 78

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/borascom/

instagram.com/boraspunktcom/