Internationell kongress med kvinnliga utbildare till Borås

Internationell kongress med kvinnliga utbildare till Borås

Den 5-8 augusti står DKG, Delta Kappa Gamma Sweden som värd för en europeisk kongress i Borås med ca 200 deltagare.

Konferensen motto ”Utbildning - ett livslångt engagemang” kommer att spegla dagarnas program med fyra allmänna sessioner med fokus på utbildningens utmaningar, förträfflighet i utbildning, utbildning för framtiden och hållbar utveckling. Detta är heta och aktuella ämnen och huvudtalarna har noga valts för sin kompetens och för att ge olika perspektiv inom varje tema.

Öppningsceremonin hålls på kvällen onsdagen den 5 augusti och avslutas med en Sweden Night där deltagarna bland annat får ta del av ett svenskt midsommarfirande. Till mötet kommer deltagare från hela Europa men även från USA och Latinamerika då mötet är öppet för alla medlemmar i organisationen.

- Att Borås har valts som ort för ytterligare ett europeiskt möte visar på Borås attraktionskraft för större sammankomster. Borås blev vald som ort i konkurrens med två andra västsvenska städer vilket vi så klart är glada för. Under dagarna kommer deltagarna dessutom att få ta del av Borås på flera sätt säger Anna Lilja på Borås Convention Bureau.

- Det är roligt och hedersamt att få visa våra deltagare från 17 medlemsländer Borås och Sverige. Konferensen betyder mycket för våra svenska kretsar - det finns 14 stycken - och speciellt för kretsen i Borås. Alla i kretsen bidrar på olika sätt. Borås har mycket att erbjuda besökarna och tillsammans med våra utmärkta föreläsare och besöket på Navet kommer även deltagarnas professionella intressen att bli tillgodosedda säger Marianne Skardeus, Europe Regional Director

Delta Kappa Gamma är en internationell organisation med uppgift är att stödja yrkesmässig och personlig utveckling hos kvinnliga utbildare och främja god utbildning. Föreningen vänder sig till kvinnliga utbildare inom alla stadier och ämnesområden.

Läs mer på: erc2015.weebly.com

För med information