Idolvinnaren Sebastian Walldén avslutar Borås Pride

Idolvinnaren Sebastian Walldén avslutar Borås Pride

Sebastian Walldén fick juryn att skrika av lycka redan under sitt första framträdande med låten Bara få va mig själv. Och genom att just bara få vara sig själv vann han Idol 2018 som den första att vara öppet homosexuell. Den 29 juni intar Sebastian Walldén Borås Pride och kärleken förs vidare.

Tulay Orre, programansvarig, räknar med höga publiksiffror.
– Det är med stolthet vi presenterar Sebastian Walldén som årets finalartist. Att med sin karisma och fantastiska röst sprida kärlek till vår publik, säger Tulay Orre.

Nytt för i år är även att huvudscenen för eventet ligger i Stadsparken. Tillsammans med en mängd andra aktiviteter – så som danslektioner av Sinclaires dansskola, mat-vagnar och musikframträdanden – kommer Sebastian Walldén att fylla Borås centralaste park av liv i sommar. Hans framträdande äger rum klockan 19.30 till 20.00 den 29 juni.

När Sebastian kom ut i livesändning
Två veckor innan finalen i Globen 2018 öppnade Sebastian upp om sin psykiska ohälsa i direktsändning. Det var efter hans känslosamma uppträdande av Rihannas låt Love on the brain som han valde att ge sin berättelse. Sedan dess har hyllningarna haglat in på sociala medier och nu är han ett föredöme för tusen och åter tusentals unga människor. Sommaren 2019 kommer han till Borås.

Kontakt för mer information
- Tulay Orre, programansvarig, 0705-54 39 99