Here´s the map to the experience - No Limit Street Art

Here´s the map to the experience - No Limit Street Art

All walls and spots are now ready and paired with it´s artist. Borås once again transforms into a gigant outdoor gallery. Our map shows the walls, the spots and gives you information about all things happening during the festival.

- It feels really good to be able to release the map now. Though I´m involved in most things happening I´m totally amazed when I see all walls/spots that will be covered with beautiful street art. Last year we handed out about 7.000 maps during the festival, this year I think it´ll be more. Although many choose to go on a free guided tour the map has a central role for people to relive the paintings on their own, says project manager Stina Hallhagen.

The printed map is avaliable (from Tuesday 1st of September) at the Tourist office, Textile Fashion Center and information signs besides every spot/wall where the artists working.

- It has been a lot of speculations about which walls and spots that´ll be used for this years festival, and of course which artist who will be represented on the walls. All the guessing had been real fun and we´ve choosed to release one wall every other day and pair it with an artist the day after. It builds expectation and creates excitement. Best way to follow everything that happens during the festival is checking nolimitboras.com and all our social media channels on a regular basis, says Anders Kihl, digital media manager, No Limit.

Maps (both maps contains walls/spots for 2014 and 2015)
Digital map (updated continously)
Map for download (PDF-file)

Preliminary start dates for our artists
(could be subject to change – check our facebookpage for further notice)

• 23rd of August, Laurence Vallières (already started)
  • 30th of August, DALeast, (already started)
  • 31st of August, David Zinn (already started)
  • 1st of September, Inti, Curiot, Dulk, Logan Hicks
  • 2nd of September, Pichi&Avo, Robert Proch, Joe Iurato
  • 3rd of September, Tristan Eaton
  • No Limit 2015 will offer everything from large scale murals, small wooden figurines and stencil art to chalk paint. The festival of 2014 got a lot of media coverage both in national and international online and printed media. No Limit Street Art Borås is now also part of Google Cultural Institute.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

No Limit Street art is arranged as a cooperation between BoråsBorås TME AB and the culture department, the municipality of Borås. The festival is partly funded by Västra Götalandsregionen.

More information about No Limit:
    nolimitboras.com
    facebook.com/nolimitboras
    twitter.com/nolimitboras
    instagram.com/nolimitboras

- Stina Hallhagen, project manager, +46 734-15 36 59
    - Shai Dahan, curator, +46 72-174 85 85

- Press images for editorial use (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) will be published constantly from now on. If not on spot and have special requests for press material, please contact Anders Kihl, +46 734-15 32 04

Här är kartan till upplevelsen - No Limit Street Art
    Alla väggar och platser är klara och har parats ihop med respektive konstnär. Nu börjar återigen förvandlingen av Borås mot ett gigantiskt utomhusgalleri. Här är kartan som tar dig runt bland verken, visar platserna och väggarna som målas samt ger dig information om allt som händer under festivalen.

- Det känns jättebra att kunna presentera hela kartan nu. Trots att jag är så involverad i allt som händer blir jag fascinerad när jag ser alla punkter på kartan där Borås kommer prydas med street art. Kartan fyller en central roll för många besökare, förra året delade vi ut 7.000 kartor under festivaldagarna men jag tror det blir mer i år. Även om många väljer att följa med på en gratis guidning vill man väldigt gärna ha kartan för att kunna uppleva verken igen på egen hand, säger projektledare Stina Hallhagen.

Den tryckta kartan finns att hämta (från och med tisdag 1 september) på Borås Turistbyrå, Textile Fashion Center samt vid informationsskyltar invid varje påbörjat verk.

- Det har varit en hel del spekulationer kring exakt vilka väggar och platser som kommer målas under årets festival och självklart även av vilken konstnär. Det är jättekul med alla gissningar och vi har valt att släppa en vägg/plats ena dagen och den aktuella konstnären dagen efter. Det bygger upp förväntningarna och skapar spänning. Bästa sättet att följa allt som händer under festivalen är nolimitboras.com och våra sociala kanaler som uppdateras löpande med bilder och information säger Anders Kihl, digital marknadsförare, No Limit.

Kartor (båda varianterna innehåller platser/väggar för 2014 och 2015)
    Digital karta (uppdateras löpande)
    Karta för nerladdning (PDF)

Preliminära datum då konstnärerna börjar skapa
    (startdatumen kan förändras – håll dig uppdaterad på vår nolimitboras och vår facebooksida för senaste nytt)

• 23 augusti, Laurence Vallières (har redan börjat)
  • 30 augusti, DALeast, (har redan börjat)
  • 31 augusti, David Zinn (har redan börjat)
  • 1 september, Inti, Curiot, Dulk, Logan Hicks
  • 2 september, Pichi&Avo, Robert Proch, Joe Iurato
  • 3 september, Tristan Eaton

• No Limit 2015 kommer erbjuda alltifrån storskaliga muralmålningar, små träfigurer och stencilkonst till konst skapad med kritor. Festivalen 2014 fick stort mediagenomslag både i nationell och internationell media såväl digitalt som i tryckt form. No Limit är numera också med på Google Cultural Institute.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

No Limit Street art arrangeras i samarbete mellan BoråsBorås TME AB och Kulturförvaltningen, Borås Stad. Festivalen är delvis finansierad av Västra Götalandsregionen.

Mer information No Limit:
    nolimitboras.com
    facebook.com/nolimitboras
    twitter.com/nolimitboras
    instagram.com/nolimitboras

- Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59
    - Shai Dahan, konstnärlig ledare, 072-174 85 85

- Pressbilder för användning i redaktionella sammanhang (CC-BY Anders Kihl, No Limit Borås) kommer att publiceras löpande. Har du särskilda önskemål om pressmaterial, kontakta Anders Kihl, 0734-15 32 04