Green chalk monsters and flying pigs – David Zinn, first artist out for No Limit Street Art Borås 2015

David Zinn is a self-taught artist living in Ann Arbor, Michigan. His small-scale fanciful creatures, often including a stalk-eyed green monster and a flying pig, are generally improvised on the street using chalk, charcoal and found objects.

Davids etherial drawings generally wash away in the rain, but photographs of them have endured on Street Art Utopia, The Guardian, Central China TV, the Instagram Blog, Colossal, La Republica, Upworthy and many other places.

- David is one of the most appreciated artists in the world in this genre of street art. His beautiful charcoal creatures usually pops up at the most unexpected spots, giving joy to the spectators, old and young. Sometimes David paints more permanent pieces to enlighten the city for a longer period. Personally I really love Davids work and the creative pieces always gives me a broad smile, says curator Shai Dahan.

- No Limit 2015 got more of alternative street art. We do hope to see a lot of Davids pieces around town during the festival. Like Isaac Cordal last year David will find suitable spots for his peculiar charcoal drawings. We really got a good mix of styles this year and I guess that David will be a personal favorite to many visitors of No Limit, says project manager Stina Hallhagen.

No Limit is an outdoor art event inviting artists from around the world to participate in turning public spaces into an outdoor exhibition. The event is about all kinds of street art, from large scale murals to street art sculptures and installations. No Limit first saw the world in September 2014. 2015 we´re doing it again. A warm welcome to Borås, Sweden 3-6th of September 2015.

Artists line up will be revealed continuously from now on – stay tuned for further artists and more information.

More information about David:
www.zinnart.com

www.facebook.com/davidzinnillustration

sluggoonthestreet.tumblr.com

More information about No Limit:
nolimitboras.com

- Stina Hallhagen, project manager, 0734-15 36 59
-Shai Dahan, curator, 072-174 85 85

SWEDISH: Gröna kritmonster och flygande grisar – David Zinn är No Limits första konstnär

David Zinn är en självlärd konstnär boende i Ann Arbor, Michigan. Hans små fantasifulla figurer, ofta bestående av ett grönt monster med ögon på tentakler och en flygande gris, improviseras oftast fram direkt i gatumiljön med hjälp av krita, kol och saker som han finner på gatan.

De underfundiga och lätta målningarna spolas oftast bort av regnet, men fotografier av dem sprids och bevaras genom sociala medier och har publicerats i medier som Street Art Utopia, The Guardian, Kinesisk TV, Instagrams egen blogg, Colossal, La Republica, Upworthy och många många mer.

- David är en av de mest uppskattade konstnärerna i världen inom den här street art genrén. Hans vackra kritmonster dyker ofta upp på de mest oväntade platser till glädje för åskådarna, gammal som ung. Ibland målar David mer permanenta verk för att lysa upp staden under längre tid. Personligen älskar jag Davids verk och hans kreativa målningar ger mig alltid ett brett leende, säger Shai Dahan, konstnärlig ledare.

- No Limit 2015 innehåller mer alternative street art. Vi hoppas på att få se en massa verk av David runt om I Borås. Ungefär som Isaac Cordal förra året kommer David leta upp lämpliga platser för sina finurliga kritmålningar. Vi har verkligen en bra mix av stilar i år och jag tror att David kommer bli en personlig favorit hos många av No Limits besökare, säger projektledare Stina Hallhagen.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014. 2015 gör vi det igen. Varmt välkommen till Borås 3-6 september 2015.

Konstnärerna för No Limit Street Art Borås kommer att släppas löpande från och med nu. Håll dig uppdaterad på nolimitboras.com för vidare information.

Mer information om David:
www.zinnart.com
www.facebook.com/davidzinnillustration
sluggoonthestreet.tumblr.com

Mer information om No Limit:
nolimitboras.com

- Stina Hallhagen, projektledare, 0734-15 36 59