Fotomagasin om Borås

Fotomagasin om Borås

Till helgen kommer deltagarna på Finnkampen att få de första exemplaren av det magasin som BoråsBorås AB och Borås Stads informationsavdelning tagit fram.

112 sidor med bilder från olika Boråsmiljöer och infallsvinklar, allt för att visa upp ett både väntat och oväntat Borås.

”Vi ville skapa en produkt som presenterar Borås på ett attraktivt sätt, och som inte är så tidsbundet” säger Helena Alcenius, VD på BoråsBorås TME AB.

”Att använda bilder är ett väldigt effektivt sätt att stärka en plats image. Vi behöver en produkt som kommunicerar till en bred målgrupp och som kan fungera i många olika sammanhang” menar Annica Berg, före detta marknadsförings och informationschef på Borås Stad.

Fotomagasinet kommer att delas ut vid just evenemang och möten.  Alla som vill ha exemplar att dela ut till sina gäster får gärna hämta på Turistbyrån och sprida dem.

”Vi ser gärna att de ligger i receptioner, hotellrum och mottagningar runt om stan, menar Helena Alcenius. Vi hoppas att de tar slut så vi kan trycka ny upplaga, för det betyder att vi spridit bilden av Borås ännu mer”.

Magasinet är formgivet av Mecka AB och trycks i totalt 40 000 ex i två olika editioner. Den går också att läsa digitalt.

- Annica Berg, 0768-88 70 75
- Helena Alcenius, 0705-41 54 44