Food trucks are rollin´ in to Borås during No Limit Street Art

Food trucks are rollin´ in to Borås during No Limit Street Art

In connection with the street art festival No Limit there will be the premiere for food trucks in Borås. At Torggatan five different food trucks will take place together with food tents. There will be everything from raw food to Jamaican food.

- We have long wanted to develop the city center offerings with food trucks, and now we finally got the opportunity. We hope Borås are taking the opportunity to try foods that are new to the city. With its wide range, we believe that there is something to suit everyone, says project manager Mikaela Persson, Borås City.

Food trucks/street food:

Jammin Soul/Jamaican food
With it´s roots in the Jamaican food culture together with a feeling of soul and peace ”Jammin” creates an experience that takes ones thoughts to a warmer climate.

Rollin' Bistros/slow cooking, burgers, wraps
”Good Food Feel Good” is the motto of Rollin’ Bistros and everything is cocked from scratch with unique flavours and from local products. Honest food with inspiration from the whole world.

Clásico Food Truck/Argentinian food with focus on meat
With inspiration from Argentina we serve unique food with very high quality. Greetings from Pablo and Rafael.

Ekolokalt/Ekologic, vegetarian and rawfood
A warm welcome to a healthier life – because good food is quality of life. We serve vegetarian and ecologic food that is colorful both according to the visual experience and by taste.

Oink Food Truck
The concept of Oink is ”nose-to-tail” which means exciting food from the whole animal. With inspiration from the whole world their aim is to take care of as much as possible from each individual animal.

Habib Garme-Syri/Crepes
Classic food and dessert crepes.

Opening hours - food trucks:
Thursday-Saturday 10 am to 20 pm
Sunday 10 am to 6 pm

More happenings in the main square during No Limit
Daily 3-6 of September - agligen 3-6 sept. – Gallery exhibition curated by The Scarlett Gallery. Original artworks by participating artists both from 2014 and 2015. Torggatan 21 (main square) Opening hours: Thursday 11 am to 4 pm, Friday 11 am to 8 pm (vernissage 6 pm to 8 pm) Saturday and Sunday 11 am to 6 pm.

Saturday September 5th. 10 am to 6 pm Street music Main Square/City park presented by the Komsjäls festival.

More information:

Food trucks
Mikaela Persson, project manager Borås City, +46 707518121

No Limit
Stina Hallhagen, project manager No Limit Street Art, +46 734-15 36 59,

Premiär för food trucks i Borås City under No Limit Street Art
I samband med street art festivalen No Limit blir det premiär för food trucks i Borås. På Torggatan kommer fem olika food trucks ta plats ihop med ett mattält. Det blir allt från raw food till jamaicansk mat.

– Vi har länge velat utveckla stadskärnans utbud med food trucks och nu fick vi äntligen möjlighet. Vi hoppas att boråsarna tar tillfället i akt att prova maträtter som är nya för staden och med det breda utbudet så tror vi att det finns något som passar alla, menar projektledare Mikaela Persson, Borås City.

Matutbud food trucks/street food:

Jammin Soul/Jamaikansk mat
Med rötter i den jamaikanska matkulturen tillsammans med en känsla av soul och peace skapar Jammin en upplevelse som får tankarna till varmare breddgrader

Rollin' Bistros/Långkok, burgare, wrap
”Good Food Feel Good” är Rollin’ Bistros motto och de tillagar allt från grunden med unika smaker och lokala råvaror. Resultatet blir ärlig mat med inslag från hela världen.

Clásico Food Truck/Argentisk mat med fokus på kött
Inspirationen kommer från Argentina och det serveras unik mat med mycket hög kvalitet från Pablo och Rafael.

Ekolokalt/Ekologiskt och vegetarisk samt rawfood
”Välkommen till ett sundare liv. För att bra mat är livkvalitét” Ekolokalt serverar helt vegetarisk och ekologisk mat som är färgstark både för öga och gom.

Oink Food Truck
Oinks koncept heter ”nose-to-tail” och innebär spännande mat från djurets alla delar. De hittar inspiration över hela världen och med råvaran i fokus försöker de ta tillvara på allt som går.

Habib Garme-Syri/Crepes
Klassiska mat- och efterrättscrepes.

Öppettider food trucks:
tors-lör 10-20
sön 10-18

Fler händelser på Stora Torget under No Limit
Dagligen 3-6 sept. – Galleriutställning – Medverkande konstnärer från No Limit 2014 och 2015 ställer tillsammans med The Scarlett Gallery ut originalkonst i en ledig butikslokal vid Stora Torget i Borås. Öppettider: Tor 11.00-16.00, Fre 11.00-20.00 (vernissage 18.00-20.00), lör-sön 11.00-18.00. Torggatan 21 (Stora Torget)

Lördag 5 sept. 10.00-18.00 Street music på Stora Torget/Stadsparken, presenteras av Komsjälsfestivalen.

Food trucks
Mikaela Persson, projektledare Borås City, 0707-518121