Förtydligande: Borås högtidlighållande av födelsedagen sker endast digitalt

Förtydligande: Borås högtidlighållande av födelsedagen sker endast digitalt

Borås firar 400 år och födelsedagen högtidlighålls den 29 juni. Det går dock inte att delta på plats, utan den sker digital kl 12.00 - och går även att se i efterhand.

– Det är viktigt att alla tänker på restriktionerna och att vi tyvärr inte kan ses på stora evenemang. Därför sänder vi endast digitalt. Kronprinsessan Victoria kommer att hålla tal, men det gör hon från Stockholm, säger Fredrik Beckman, konstnärlig ledare för Borås 400-årsjubileum.

– Även om man skulle vilja finns det inget att ta del av, annat än digitalt.

Den som vill följa sändningen, som innehåller presenter som Boråsambassadören, namngivningen och första trädplanteringen av det framtida fem kilometer långa parkstråket genom staden, invigning av jubileumsskulpturen och kronprinsessans tal till Borås från Stockholm, gör det via bt.se eller boras400.se, på boras400.se går det också att se sändningen i efterhand.

Fredrik Beckman, konstnärlig ledare Borås 400-årsjubileum, 0707-13 59 78

Borås TME är ett kommunalt bolag som samägs av Borås Stad och Borås Näringsliv ekonomisk förening i syfte att verka för att Borås framstår och upplevs som en mycket attraktiv stad för invånare och besökare. Bolaget ska offensivt marknadsföra staden, men också arbeta aktivt med att förbättra och utveckla nuvarande verksamhet inom besöksnäring och platsutveckling.

facebook.com/borascom/

instagram.com/boraspunktcom/