​Fler än 150 programpunkter under No Limit Street Art

​Fler än 150 programpunkter under No Limit Street Art

Inför 2017 års upplaga utökades festivalen till åtta dagar och nu kompletteras målningarna med fler än 150 programpunkter med upplevelser. Det blir alltifrån musikunderhållning, prova på-aktiviteter till workshops, föreläsningar, dans och mängder av guidningar.

- Vi vill att No Limit ska vara en helhetsupplevelse. Boråsare och besökare ska känna att det är festival och puls i staden. Givetvis är konstnärernas verk fortfarande huvudfokus men street kulturen innefattar så mycket mer som passar perfekt in i No Limit, säger Stina Hallhagen, projektledare för No Limit Street Art Borås.

En särskild programgrupp har inför No Limit 2017 arbetat för att skapa och samordna kringaktiviteter under festivalen. Guidningarna, som är ett otroligt populärt inslag under festivalen, har fått flera nya inslag. Svenska, engelska, finska och syntolkning kompletteras av barnguidning, lunchguidning, afterworkguidning, maratonguidning och t o m en intervallvariant där deltagarna springer mellan verken tillsammans med guiden.

- Vi vill att det ska finnas något för alla och i år har verkligen hela staden ställt sig bakom festivalen. Gallerier och museer gör särskilda utställningar och aktiviteter kopplade till No Limit och mängder av andra aktörer gör happenings på street art tema. Det känns fantastiskt att så många vill vara en del av helheten och tillsammans skapa ett så starkt program, fortsätter Stina.

Hela festivalprogrammet finns nu på nolimitboras.com och uppdateras löpande.

No Limit är en street art festival som bjuder in konstnärer från hela världen att delta i förvandlingen av det offentliga rummet och skapa ett gigantiskt utomhusgalleri. Festivalen innehåller alla typer av gatukonst, från muralmålningar till skulpturer och installationer. No Limit såg dagens ljus första gången i september 2014, 2015 gjorde vi det igen och nu har festivalen blivit ett biennalevenemang. Varmt välkommen till Borås 3-10 september 2017.

Stina Hallhagen, projektledare No Limit Street Art, 0734-32 75 05